گزارش تصویری؛

همزیستی کره خاکی با پنج گرم ویروس ناشناخته


۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۳:۲۳ | کد خبر: ۷۰۱۰ چاپ
همزیستی کره خاکی با پنج گرم ویروس ناشناخته

کلانشهر_ گروه اجتماعی: پس از آنکه طاعون، سارس یا هر بیماری واگیردار دیگری جهان را در سیطره خود درآورد، کسی فکرش را نمی‌کرد پنج گرم ویروس ناچیز کرونا، همه وزن کره خاکی را به بازی بگیرد. حالا کودکان اولین تصویری که از جهان می‌بینند تصویر پلاستیک است و دستکش‌ها و ماسک‌ها و شیلدها که پیش از این استفاده چندانی نداشتند حالا ناجی انسان شده‌‌اند. این گزارش، گزیده‌ای از تصاویر مردمی است که دور از ما با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. مبارزه‌ای که گاهی شبیه ماست و گاهی با شکل مبارزه ما در ایران فرق دارد. 

 

انسان و دستی که در آستین پنهان می‌کند

مردم سراسر جهان زمانی که مطمئن شدند کرونا بلایی نیست که به این زودی تمام شود، به فکر زیست مسالمت‌آمیز با این ویروس سنگین تاجدار افتادند. آن‌ها عادات اجتماعی شان را تغییر دادند، کسب و کارشان را محدود کردند و به سمت ساختن سبک جدیدی از زندگی رفتند.

دو سناتور آمریکایی درحال خوش و بش با همند. شکل این صمیمیت تغییرات شگرفی با دوره پیش از کرونا دارد.

کرونا انسان

 

 

تصویر کارگرانی که پس از برداشتن محدودیت‌های فعالیت، با رعایت نکات بهداشتی در خط تولید یک شرکت تلفن همراه فعالیت می‌کنند.

کرونا انسان

 

مردی با لباسی نامتعارف در اندونزی از مردم این کشور می‌خواهد تا در خانه بمانند.

کرونا انسان

در هند افراد برای ایستادن در صف فاصله از یکدیگر را رعایت می‌کنند.

کرونا انسان

 

در چین مردم با پوشیدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی به شهربازی می‌روند تا هم تفریح کنند و هم از کرونا در امان بمانند.

کرونا انسان

زوجی که برای مراسم ازدواجشان آماده می‌شوند با حصارهایی شیشه‌ای روبه‌رو شده‌اند و درحال انجام کارهای مربوط به ازدواجشان هستند.

کرونا انسان

 

در حسرت یک غذای ساده پشت میزهای رستوران

قرارهای کاری، دوستانه و عاشقانه در سایر کشورها نیز شکل جدیدی به خود گرفته است. افرادی که پیش از این با چهره هم آشنا بوده‌اند حالا باید به چهره جدید خود از پشت نقاب‌هایشان عادت کنند. رستوران‌ها و مراکز تفریحی باز شده‌اند اما همه قواعد یکسانی را رعایت می‌کنند که موچب تغییر شکل زندگی شده است. حالا دیگر خوردن بی واهمه یک وعده غذای گرم پشت میز رستوران‌هایی که دوستشان داریم به آرزو بدل شده است.

کرونا انسان

 

کرونا انسان

 

کرونا انسان

 

کرونا انسان

 

آیین‌های مرگ

اما این فقط زندگی نیست که در تاثیر کرونا رنگ باخته و تغییر کرده است. کرونا مرگ را هم تحت تاثیر خود قرار داده است و مردم مختلف در کشورهای گوناگون جهان قواعد تازه‌ای برای مرگ دست و پا کرده‌اند. از بین رفتن امکان سوگواری و همدلی و به وجود آمدن گورهای دسته جمعی، در جای جای جهان داستان جدیدی از مرگ خلق کرده است. مرگ حالا دیگر یک اتفاق صرفا غم‌انگیز نیست؛ سرعت مرگ، غم‌انگیزی آن را به حاشیه برده است.

 

کرونا مرگ قبر

 

کرونا مرگ قبر

 

کرونا مرگ قبر

 

کرونا مرگ قبر

 

کرونا مرگ قبر

 

عکس‌ها از خبرگزاری رویترز

 

نظر شما:

security code