از امروز «شاد» رایگان است


۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۲:۳۴ | کد خبر: ۷۰۱۲ چاپ

استفاده معلمان و دانش‌آموزان از شبکه دانش‌آموزی شاد از امروز رایگان است.

از امروز «شاد» رایگان است

کلانشهر: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: با موافقت رئیس‌جمهور‬⁩ و رئیس سازمان برنامه و بودجه دانش‌آموزان و معلمان تا پایان خرداد می‌توانند از شبکه شاد «رایگان» استفاده کنند.

آذری جهرمی افزود: تلاش می‌کنیم مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آموزش مجازی بین دانش‌آموزان سامانه‌ای اینترنتی با عنوان «شاد» را طراحی و در اختیار محصلان و معلمان قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: تمام وجوهاتی که از مردم برای استفاده از یک پیام رسان اخذ شده و به نرخ اینترنت محاسبه شده بود، حداکثر تا هفته آینده به حساب همه مشترکان بازگشت داده می‌شود.

آقای محمدجواد آذری جهرمی، افزود: سازمان تنظیم مقررات، به موضوع کم فروشی‌های یکی از اپراتور‌ها رسیدگی کرد و مشخص شد که برای یکی از پیام رسان‌های داخلی با توجه به تغییراتی که در تنظیمات آدرس دهی این پیام رسان رخ داده است، در یکی از اپراتور‌ها به روز رسانی انجام نشده است و مبالغی از استفاده مردم از پیام رسان به صورت نرخ اینترنت محاسبه شده است، در صورتی که باید نیم بها محاسبه می‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: تمام وجوهاتی که از مردم برای استفاده از این پیام رسان به نرخ اینترنت اخذ شده است حداکثر هفته آینده به حساب همه مشترکان بازگشت داده می‌شود.

آقای آذری جهرمی با اشاره به گزارش شبکه ملی اطلاعات مبنی بر استقبال مردم از برگزاری مراسم آنلاین در فضای مجازی متناسب با لیالی قدر، افزود: دو سامانه برای این منظور تدارک دیده شده بود که با استقبال میلیونی مردم روبرو شد و این نشان می‌دهد که در کنار رعایت الزامات سلامت، مردم از ظرفیت‌های فضای مجازی برای حضور در محافل و استفاده از فیوضات شب‌های قدر استفاده کردند.