کرونا، فاسیولا و حالا «گاستروانتریت»؛

صف کشی موجودات میکروسکوپی در جلگه گیلان


۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۲۰:۰۱ | کد خبر: ۷۰۳۴ چاپ
صف کشی موجودات میکروسکوپی در جلگه گیلان

کلانشهر: آبتین حیدرزاده عصر جمعه در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهار کرد: از روز سه‌ شنبه هفته جاری تاکنون ۱۴ کودک مبتلا به گاستروانتریت با علائم اسهال و استفراغ در این مرکز درمانی بستری شده اند و کودکان، بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر این بیماری هستند و این بیماری در بزرگسالان، خفیف و به صورت سرپایی قابل درمان است.

وی افزود: گاستروانتریت ارتباطی به کرونا ندارد و جهت اطمینان، آزمایش‌های کرونا برای افراد مبتلا به آن بیماری انجام می شود و برای مقابله با شیوع گاستروانتریت، کلر آب شرب باید افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مردم توصیه کرد، سبزی و میوه‌جات را قبل از مصرف به خوبی شسته و پس از تماس با سرویس‌های بهداشتی دست‌ها را ضدعفونی کنند. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفت: در صورت شیوع گاستروانتریت در آستارا بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان برای درمان مبتلایان از تخت، نیروی انسانی و تجهیزات دارویی کافی برخوردار است.

سید حسن میری ادامه داد: بیماری گاستروانتریت عارضه ای گوارشی توأم با اسهال و استفراغ است و برای پیشگیری از شیوع آن، باید کارگروه های بهداشتی و علمی در آستارا تشکیل و فعال شود.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

ایرنا

نظر شما:

security code