تیتر روز: مدارس گیلان پس از نزدیک به سه ماه باز شد

زنگ ها برای چه کسی به صدا در می آیند؟


۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۵:۱۵ | کد خبر: ۷۰۴۷ چاپ
زنگ ها برای چه کسی به صدا در می آیند؟

کلانشهر: مدارس گیلان درحالی پس از نزدیک به سه ماه وقفه باز شد که بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری نیست و آن‌ها می‌توانند برای رفع اشکال به دبیران خود مراجعه کنند. ایرنا نوشت:

نادر جهان آرای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی مدارس مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در گیلان با رعایت تمامی پروتکل ها و توصیه های بهداشتی بازگشایی شده که البته این بازگشایی مدارس استثنایی را شامل نمی شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس در استان گیلان براساس  مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا انجام گرفته، افزود: برای فراهم کردن بستر مناسب بهداشتی در مدارس مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بهداشتی تهیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان کرد: مدیران، معلمان و سایر کادر آموزشی مدرسه باید در واحدهای آموزشی محل خدمت خود حضور داشته باشند اما حضور دانش آموزان در مدارس استان داوطلبانه و برای رفع ابهامات درسی و سئوال از معلم است.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و در گیلان از اسفندماه پارسال مدارس استان حدود سه ماه تعطیل شد و معلمان از طریق فضای مجازی و شبکه آموزشی دانش آموزی "شاد" به دانش آموزان آموزش دادند.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.