مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: شرکت گاز با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و درجهت رفاه شهروندان و کمک به اقتصاد خانوارها، زمان شروع فصل گرم سال را یک ماه به تاخیر انداخت و گاز بهای فصل گرم از ۱۶ اردیبهشت محاسبه خواهد شد.

کرونا محاسبه گازبهای گیلانی ها را تغییر داد

کلانشهر: حسین اکبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این اقدام شرکت گاز ، مردم توانستند یک ماه بیشتر از تخفیفات گاز مختص فصل سرما استفاده و هزینه کمتری را پرداخت کنند.

وی از مصرف بالغ بر ۸۳۰ میلیون مترمکعب گاز در ۴۵ روز نخست امسال در استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان مصرف در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش داشت.

وی تصریح کرد: تا نیمه اردیبهشت ماه امسال؛ ۳۵۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی در استان مصرف شد که تفاوت چندانی با مصرف مدت مشابه سال گذشته نداشت.

مهندس اکبر همچنین از تحویل ۳۳۰ میلیون مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نیروگاهی نیز در مقایسه با سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: پس از بخش های خانگی و نیروگاهی، بخش صنعتی با ۸۵ میلیون مترمکعب، بخش تجاری با ۳۴ ملیون مترمکعب و بخش حمل و نقل با۳۰ میلیون مترمکعب در رده های بعدی مصرف قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به شروع فصل گرم سال از همه بویژه مشترکان خانگی خواست تا صرفه جویی و مصرف بهینه داشته باشند تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی ، هزینه کمتری نیز برای این امر بر اقتصاد خانوار وارد شود.

شرکت گاز گیلان یک میلیون و ۸۶ هزار و ۷۵۷ مشترک دارد که از این تعداد ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، پنج هزار و ۶۶۶ مورد صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و سه مشترک نیروگاهی هستند.


ایرنا