جهرمی خبر داد:

نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی


۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۴:۱۳ | کد خبر: ۷۱ چاپ
نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی

وزیر ارتباطات نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی و روش سوخت گیری از طریق کارت بانکی را تشریح کرد.

به گزارش کلانشهر24 به نقل از مهر، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه جلسه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در خصوص بررسی پیشرفت ها و موانع موجود بر سر راه دولت الکترونیک برگزار شد، با اشاره به نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی گفت: از امروز که صدور کارت سوخت از طریق اپلیکیشن دولت همراه و سایت دولت موبایل آغاز شده است، تا ساعت ۱۱ امروز ۱۵۷  هزار نفر  با مراجعه به سیستم دولت همراه درخواست صدور کارت سوخت و اتصال به کارت بانکی را دادند.

وی افزود: روش سوخت گیری از طریق کارت بانکی به این طریق است که ۵۵ درصد نازل های پمپ بنزین ها به سیستم های متمرکز ما متصل شده اند و ۴۵ درصد نازل ها به دستگاه های pos (پرداخت) متصل هستند.

آذری جهرمی تصریح کرد: بانک مرکزی به اپراتورهای پرداخت الکترونیک (psp) دستورالعملی داده که بر مبنای آن دستگاه های پرداخت pos باید آپدیت شوند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: تمام دستگاه ها که به صورت متمرکز در جایگاه های سوخت قرار دارند به نازل ها متصل شده و بروز رسانی و آپدیت نیز شده اند.

وی اظهار داشت: به محض ثبت نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می دهد که کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود.

صرفه جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در ثبت نام اینترنتی کارت سوخت

وزیر ارتباطات با اشاره به دستاوردهای صدور کارت سوخت با استفاده از زیرساختهای دولت الکترونیک گفت: پیش بینی می شود با احتساب حذف هزینه تردد و صدور کارت سوخت از طریق اپلیکیشن و سایت دولت همراه، ۳۳۰ میلیارد تومان در این زمینه صرفه جویی شود.

وی با اشاره به افزایش رشد ۱۰ برابری میزان استعلام های بین دستگاهی از مردادماه امسال تاکنون با استفاده از خدمات دولت الکترونیک اظهارداشت: از ابتدای مرداد متوسط استعلام های بین دستگاهی از طریق دولت الکترونیک ۴ میلیون استعلام بود که هم اکنون به ۴۰ میلیون رسیده است. در این زمینه گزارش نظارتی را برای مجلس شورای اسلامی ارائه کرده ایم و در حال مذاکره با نهادهای دولتی و غیردولتی حاکمیتی برای افزایش میزان استعلام های بین دستگاهی و تبادل اطلاعات هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیاده سازی کامل دولت الکترونیک از تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ششم توسعه به وزارت ارتباطات تکلیف شده است، گفت: از نظر زیرساختی در وضعیت خوبی قرار داریم اما برای پیاده سازی این تعهدات نیازمند همکاری و هماهنگی دستگاه های حاکمیتی هستیم که باید از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی بین قوا استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پیش از این برای مدیریت سوخت کشور از سیستم الکترونیکی استفاده شد اما آن شیوه به رغم توسعه یافتگی با مشکلاتی همراه بود، توضیح داد: امروز با تصمیم گیری مجدد نهادهای درگیر این موضوع مقرر شد کارت سوخت بار دیگر به چرخه سوخت گیری وارد شود و در این مسیر وزارت نفت، بانک مرکزی، ناجا، سازمان ثبت احوال و وزارت ارتباطات با یکدیگر هماهنگی داشته و زیرساختهای دولت الکترونیک برای اجرای این طرح استفاده شده است به این معنی که اتصال این سیستم ها از طریق زیرساختهای دولت الکترونیک انجام می شود تا در نهایت سوخت گیری به صورت الکترونیکی و از طریق کارت سوخت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پس از الزامی شدن سوختگیری از طریق کارت سوخت در مدت دو ساعت پس از درخواست اینترنتی، کارت سوخت برای فرد قابل استفاده خواهد بود، گفت: اجرای موفق رجیستری تلفن همراه، توزیع حمایت های دولتی با هماهنگی وزارت کار و نیز تجربه کارت سوخت از جمله اقداماتی است که از طریق زیرساختهای الکترونیکی در بستر دولت الکترونیک صورت گرفته تا شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم. اما واقعیت این است که این هدف جای کار بیشتری دارد و نیازمند رفع موانع بر سر آن هستیم و از قوه مقننه و قانونگذاری برای آن استفاده کرده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: از مجموع ۲۵۰۰ دستگاه اجرایی که قابلیت ارائه خدمات الکترونیکی دارند ۶۷ درصد دستگاه ها الکترونیکی شده اند اما تنها ۲۰۶ دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شده اند همچنین ۳۵ دستگاه از این تعداد هم اکنون خدمات الکترونیکی ارائه می کنند و ۹۵ دستگاه این خدمات را دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه منتظر حضور سایر دستگاه ها برای پیاده سازی کامل دولت الکترونیک هستیم، اضافه کرد: ساده سازی فعالیت کسب و کارها و حذف موانع برای صدور مجوز و بهبود شاخص های کسب و کار و در نهایت مقابله با فساد اداری از جمله اهدافی است که دولت الکترونیک به همراه دارد.

اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code