مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

صنعت گردشگری قلب تپنده اقتصاد ملی است


۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۱:۵۵ | کد خبر: ۷۱۵ چاپ
صنعت گردشگری قلب تپنده اقتصاد ملی است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، صنعت گردشگری را قلب تپنده اقتصاد ملی خواند و تصریح کرد: ظرفیت صنعت گردشگری و اقتصاد گردشگری در ایران خیلی بیشتر از آن است که در حال حاضر از آن استفاده می شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، شهرود امیرانتخابی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گیلان با برخورداری از جاذبه های غنی تاریخی، فرهنگی، علمی و مذهبی از جایگاه ممتازی در منطقه و دنیا برخوردار است، اما سهم ما از درآمد حاصل از گردشگری دنیا ناچیز است.

وی افزود: مهمان نوازی مردم گیلان با برخورد خوب با گردشگران به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در جذب گردشگری در سطح کشور شناخته شده است و می توان با این امتیاز بزرگ به برندسازی آن پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، با اشاره به تاکیدات و اهداف دولت در راستای توسعه صنعت گردشگری، تصریح کرد: افزایش هزینه   های دولت در امور جاری منبعی به جز فروش ذخایر نفتی را می طلبد و با این توصیف برنامه ریزی در پیشرفت و تعالی صنعت گردشگری می تواند بهترین و شاید تنهاترین گزینه برای درآمد پایدار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای کشوری که می خواهد خود را از قید وابستگی به اقتصاد نفتی برهاند، سرمایه   گذاری در بخش اقتصاد گردشگری اهمیت ویژه   ای داشته و می تواند درآمد قابل توجهی را نصیب یک کشور کند و حتی در صورت برنامه   ریزی درست به موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه   های دولت باعث شده نتواند در سال های آینده صرفا به درآمدهای نفتی اتکا کند، متذکر شد: دولت ناگزیر است از منابع جایگزین درآمدی استفاده کند و با توجه به پتانسیل جمهوری اسلامی ایران در این حوزه، یکی از مهمترین منابع اقتصاد گردشگری است.

امیرانتخابی، صنعت گردشگری را قلب تپنده اقتصاد ملی خواند و تصریح کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و میان   مدت در نظام ساختاری این صنعت، امنیت سرمایه گذاری در توسعه اقتصادی و جذب سرمایه   گذار باید بتوانیم سهم و جایگاه خودمان از درآمد سرشار این صنعت را بالا ببریم.

وی وجود نیروهای انسانی کارآمد در بدنه فعالیت   های گردشگری را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: کیفی سازی خدمات در سایه بهره گیری از پتانسیل توانمند یکی از ارکان اصلی در توسعه و پیشرفت تمامی امور بوده؛ حال در جامعه ای که قرار است اقتصاد آن بر پایه گردشگری باشد، فراهم کردن زیرساخت آموزشی از ملزومات و اصول اولیه آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در رسیدن به توسعه پایدار گردشگری، خاطرنشان کرد: با تمامی موانع، محدودیت   ها و چالش هایی که در این حوزه وجود دارد، ظرفیت صنعت گردشگری و اقتصاد گردشگری در ایران خیلی بیشتر از آن است که در حال حاضر از آن استفاده می شود.

وی آموزش نیروی انسانی متخصص در زمینه اقتصاد گردشگری از طریق حمایت از موسسات آموزشی و حرکت به سمت درآمد پایدار را از جمله برنامه های آموزشی میراث فرهنگی گیلان دانست و اضافه کرد: می توان با سرمایه   گذاری بیشتر، میدان دادن به بخش خصوصی، کاهش غلظت نگاه امنیتی و ایدئولوژیک، حمایت   های دولت و تدوین و تصویب برخی مقررات اقتصاد گردشگری را رونق داد.

نظر شما:

security code