پدیده شوم قاچاق، ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال دارد

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار گفت: آرامش اقتصادی پیش نیاز توسعه است و پدیده شوم قاچاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و بویژه اقتصادی را بدنبال خود به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، علی اکبر پورعلی در چهارمین نشست کمیسیون فرعی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: راه اصلی مبارزه با قاچاق کالا، همراهی دستگاه‌ها، اعتقاد به گفتمان اقتصاد مقاومتی، تولید درون‌زا و البته تولید کالای داخلی باکیفیت و رقابتی است. 

وی با اشاره به ابلاغ قانون تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا به دستگاه‌های متولی و ذیربط و شرح وظایف مصرح در قانون مذکور، گفت: آرامش اقتصادی پیش نیاز توسعه است و پدیده شوم قاچاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و بویژه اقتصادی را بدنبال خود به همراه دارد. 

پورعلی گفت: علاوه‌بر بحث ورود کالاهای قاچاق به صورت سازمان یافته از مبادی ورودی و به هر شکل دیگر آن، در مواردی هم تغییر الگوی مصرف خانواده‌ها، تضعیف تولید داخل و رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی را هم می‌توان بطور مستقیم و غیرمستقیم متاثر از پدیده قاچاق دانست که صدمات زیادی بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند. 

وی ضمن قدردانی از تلاش بسیار موثر مدیران دستگاه‌های شهرستان رودبار در امر مبارزه با قاچاق کالا در زمان ورود و عرضه و با اشاره به ویژگی خاص این شهرستان بدلیل قرار گرفتن در ورودی استان برضرورت هماهنگی دستگاههای متولی در کنار دستگاه قضایی و انتظامی تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار با بیان تاثیر مخرب گسترش پدیده در تولید وتجارت و سرمایه گذاری و اشتغال آن را خطر جدی و بزرگی عنوان که باید باجدیت هرچه تمام با آن مبارزه کردو همچون زمینه‌های دیگر نیز نباید از فرهنگ سازی و اجتماعی کردن پدیده مبارزه با قاچاق کالا و عدم استفاده و مصرف کالای قاچاق غافل شد.

پورعلی، هوشمندسازی و نظارت سیستمی بر عرضه کالاهای مصرفی واسطه ای و نهایی را یکی از راه‌های مهم کاهش عرضه کالای  قاچاق برشمرد و یکی از این ساز و کارها و ابزارها را "سامانه جامع انبار" دانست که مبدا و مقصد انتقال و اصالت هر کالا دقیقا مشخص و قابل رهگیری خواهدبود.