هجوم دوباره مگس ها به سراوان


۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۰:۰۷ | کد خبر: ۷۳۵۵ چاپ
هجوم دوباره مگس ها به سراوان

کلانشهر: دو سال از آخرین باری که اهالی سراوان رشت به دلیل عملکرد نادرست و کم کاری مسوولان مدیریت پسماند شهرداری و استان در ساماندهی دفن گاه زباله معترض شده و مانع از ورود خودروهای حمل زباله به این منطقه شدند گذشته است. حتی اکنون تابلوی روزشمار وعده‌ی مدیریت شهرداری مبنی بر احداث تصفیه خانه در ورودی سایت دفن زباله، بعد از صفر شدن  از آذر ماه گذشته خاموش شده، اما هنوز وعده های مدیران در ساماندهی سراوان رنگ اجرایی به خود نگرفته است.

حالا با گرم شدن هوا درمیانه‌ی خرداد ماه، بار دیگر بوی متعفن و گندیده‌ی زباله ها و هجوم دوباره مگس ها، آستانه‌ی تحمل اهالی سراوان را کم کرده و صدای اعتراض و گلایه اهالی سروان رشت به گوش می رسد. چنانکه به گفته‌ی یک منبع معتبر به مرور در اواسط اردیبهشت نیز تعدادی از اهالی با تجمع در ورودی سایت سراوان مانع از ورود ماشینها به سایت دفن زباله شدند که بلافاصله مدیریت پسماند شهرداری رشت با توزیع چسب و حشره کش به اهالی و وعده‌ی شن و ماسه پاشی بروی زباله ها به موضوع فیصله دادند.

به گفته این منبع آگاه به مرور، اهالی سراوان هیچگاه با معضل هجوم مگس ها در خرداد ماه مواجه نبودند اما در طی ۱۰ روز گذشته ، بار دیگر مگس ها زیاد شده اند و اهالی عاصی.

وی ادامه داد: در دی ماه سال گذشته بعد از حضور مسوولین در مسجد سراوان ، مقرر شده بود روزانه ۴۰ دستگاه کامیون شن و ماسه برای پوشش زباله به سراوان حمل شود اما با گذشت یک هفته این تعداد ماشین به ۲۰ دستگاه کاهش پیدا کرد و حالا چند ماهی است که روزانه فقط ۴ دستگاه شن و ماسه برای پوشش زباله وارد سایت سراوان می‌شود. مدیریت پسماند نیز کمبود شن وماسه در معادن را دلیل این کاهش بیان می‌کنند. این مساله موجب هجوم دوباره مگس ها به مناطق مسکونی سراوان شده است.

مرور 

نظر شما:

security code