نماینده رشت در مجلس:

بودجه 98 بودجه واقعی کشور باشد؛ نه بودجه عادی


۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۳:۳۷ | کد خبر: ۷۳۷ چاپ
بودجه 98 بودجه واقعی کشور باشد؛ نه بودجه عادی

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه درباره بودجه 98 دو نظریه وجود دارد، گفت: نظریه اول این است که بودجه 98 براساس شرایط عادی تدوین شود، اما نظریه دوم این است که بودجه 98 بودجه واقعی کشور باشد و میزان درآمد نفت و مالیات را صادقانه در آن ببینیم و برای جامعه تبیین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده در مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه انسان شناسی زیستی ایران در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان، فرهیختگان گیلانی را شناسنامه این استان دانست و اظهار کرد: افتخار می کنیم که استان گیلان از چنین سرمایه های ارزشمند علمی و ادبی و فرهنگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، افزود: استقلال طلبی، آزادی خواهی، عدالت طلبی، مقاومت و ایستادگی مردم ایران چهل سال است که ادامه داشته و با وجود فراز و نشیب ها و تلخی ها و شیرینی های فراوان همچنان به راهی که آمده ایم پایبندی داریم و پشیمان نیستیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم بازنگری در آرمان های انقلاب و میران تحقق آنان در طول چهار دهه گذشته، خاطرنشان کرد: به واسطه دشمنی هایی که بعد از پیروزی انقلاب علیه ملت ایران به راه افتاد، در برخی از زمینه ها ضعیف عمل کردیم، اما باید به قول هایمان به مردم جامه عمل بپوشانیم.

جعفرزاده با بیان اینکه درباره بودجه 98 دو نظریه وجود دارد، گفت: نظریه اول این است که بودجه 98 براساس شرایط عادی تدوین شود، اما نظریه دوم این است که بودجه 98 بودجه واقعی کشور باشد و میزان درآمد نفت و مالیات را صادقانه در آن ببینیم و برای جامعه تبیین کنیم. متاسفانه برخی از مدیران جنگ اقتصادی را فراموش کرده اند و تلاشی برای بودجه دستگاه خوب نمی کنند.

وی افتتاح آزمایشگاه انسان شناسی زیستی در گیلان را مایه مباهات دانست و یادآور شد: پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان به دنبال معرفی گیلانی ها به عنوان انسان های برتر و منحصر به فرد نباشد، زیرا همه انسان مانند هم و دارای یک منزلت هستند، اما مردم گیلان همواره دوست داشته و دارند جزو اولین ها و بهترین ها باشند و لذا پژوهشکده گیلان شناسی می تواند به مردم شناسی نگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده رشت در مجلس رونمایی از مرکز اسناد جنبش جنگل در پژوهشکده گیلان شناسی را یکی دیگر از دستاوردهای قابل اعتنا برای دانشگاه گیلان دانست و عنوان کرد: نمونه این پژوهشکده و این آزمایشگاه انسان شناسی و مرکز اسناد جنبش جنگل در ایران وجود ندارد و نیاز آمادگی داریم از گسترش و تجهیز این مراکز حمایت کنیم.