عضو شورای اسلامی شهر رشت خبر داد

راه اندازی قطار شهری رشت ظرف 3 سال آینده


۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰ | کد خبر: ۷۵ چاپ
راه اندازی قطار شهری رشت ظرف 3 سال آینده

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: خوشبختانه با انعقاد قرارداد اولیه، سرمایه‌گذاران راغبی برای این اقدام حضور پیدا کردند و امیدواریم ظرف دو یا سه سال آینده با راه‌اندازی قطار شهری، شورای پنجم این هدیه را به شهروندان رشتی بدهد.

به گزارش کلانشهر به نقل از فارس، حامد عبداللهی امروز با اشاره به حجم بالای ترافیک در سطح شهر اظهار کرد: حجم بالای ترافیک در رشت، به علت تردد زیاد خودروهای تک‌سرنشین است و انتظار داریم شهروندان عزیز بیشتر از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ سال گذشته ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر رشت کم بود گفت: اکنون تعداد ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ۶۰ دستگاه رسیده و با خریداری ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید در هفته گذشته و افزودن ۹ دستگاه دیگر نیز تا پایان ماه تعداد اتوبوس‌ها برای خدمت‌رسانی در سطح شهر کافی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازنگری نحوه علائم ترافیکی در سطح شهر گفت: شهرداری مجری مصوبات کارگروه شورای ترافیک شهرستان است یعنی حتی خود شهرداری نمی‌تواند سرعت‌گیر احداث کند و باید پس از تصویب در این کارگروه شهرداری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

عبداللهی با اذعان به اینکه برای نخستین بار اختصاص بودجه تراموا و قطار شهری در بودجه کل کشور در نظر گرفته شد افزود: خوشبختانه با انعقاد قرارداد اولیه، سرمایه‌گذاران راغبی برای این اقدام حضور پیدا کردند و امیدواریم ظرف دو یا سه سال آینده با راه‌اندازی قطار شهری، شورای پنجم این هدیه را به شهروندان رشتی بدهد.

وی با اشاره به اینکه در سازمان سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی انجام‌شده بیان کرد: هوشمند سازی شهر رشت و اجرای شهربازی شهر رشت بااعتبار موردنیاز ۲۸ میلیارد تومان سقف از قراردادهای منعقدشده است و ظرف یک و نیم سال؛ شهربازی رشت در سه فاز تجهیز و از پارک‌های خوب کشور خواهد شد.