معاون دادگستری گیلان:

تغییر کاربری اراضی کشاورزی به گردشگری را نمی پذیریم


۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۲۰:۳۸ | کد خبر: ۷۵۲۱ چاپ
تغییر کاربری اراضی کشاورزی به گردشگری را نمی پذیریم

کلانشهر: معاون دادگستری گیلان، کشاورزی، دامپروری، صنعت بومی و گردشگری را به ترتیب اولویت های اقتصادی گیلان دانست و افزود: بی تردید کشاورزی و دامپروری در گیلان ارزآور خواهد بود لذا دستگاه قضایی تغییر کاربری را نمی پذیرد، اما متاسفانه برخی تنها به دنبال گردشگری هستند.

جان احمد آقایی در برنامه در مسیر توسعه شبکه باران با بیان اینکه پژوهشگران حوزه اجتماعی، فقر و بیکاری را از مهمترین عوامل ایجاد آسیب ها و جرائم می دانند، گفت: فقر غم بارترین مصیبت اجتماعی و بیکاری خطرناکترین بیماری اجتماعی است.

وی جنگ اقتصادی را تاکتیک جدید دشمنان جمهوری اسلامی بعد از شکست در جنگ نظامی مقابل ایران دانست و اظهار کرد: دشمنان می خواهند با فشارهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه به ما آسیب بزنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد در مقابل دشمنان دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با الگوگیری از مشیء حکومتداری امیرالمومنین علی(ع) در نهج البلاغه، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با محوریت عقیم سازی تحریم های ظالمانه دشمن در بخش قیمت نفت مطرح فرمودند.

آقایی، با اشاره به تکلیف قوای سه گانه مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: مجلس شورای اسلامی قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را تصویب و ریاست قوه قضائیه در سال ۹۶ دستورالعمل اجرایی این قانون را به استان ها ابلاغ کرد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد استای نحوه پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ها از جمله گیلان، عنوان کرد: باید تمام ظرفیت های کشور را برای تولید داخلی، اشتغالزایی و کارآفرینی به کار گیریم تا ضمن عقیم سازی تحریم ها، آرامش و امنیت اقتصادی بر کشور حاکم شود.

معاون دادگستری گیلان، ستاد استانی نحوه پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی را شامل دو کمیته حقوقی – پژوهشی و تدابیر پیشگیرانه دارویی و درمانی دانست و گفت: کمیته تدابیر پیشگیرانه دارویی و درمانی با هدف جلوگیری و از بین بردن بازار سیاه دارو و دسترسی آسان مردم، اقدام به رصد بازار می کند.

آقایی، بخش خصوصی را پرچمدار اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: فعالان بخش خصوصی از جمله تجار و صنعتگران و بازرگانان جهادگران اقتصادی کشور محسوب می شوند، اما در اقتصاد مقاومتی فقط صادرات مهم نیست و باید در مقابل تحریم ها بایستیم و ارزآوری داشته باشیم و مانع از ارزبری شویم و اشتغال ایجاد کنیم و به تولید داخلی رونق بخشیم.

وی کالاهای وارداتی را موجب تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن کارگران دانست و بیان کرد: به دنبال بومی سازی اقتصاد مقاومتی هستیم، زیرا با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناطق مختلف ایران، یک نسخه واحد راهگشا نیست.

معاون دادگستری گیلان، کاهش قیمت نفت و تحریم های ظالمانه و کرونا را سه مولفه اثرگذار بر اقتصاد استان و کشور دانست و تصریح کرد: کشاورزی اولین منبع درآمدی گیلان است، زیرا ۲۳۸ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۱۹ هزار هکتار زمین باغی داریم.

آقایی، کشاورزی، دامپروری، صنعت بومی و گردشگری را به ترتیب اولویت های اقتصادی گیلان دانست و افزود: بی تردید کشاورزی و دامپروری در گیلان ارزآور خواهد بود لذا دستگاه قضایی تغییر کاربری را نمی پذیرد، اما متاسفانه برخی تنها به دنبال گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مرتعی به گردشگری موجب بیکار شدن هزار دامدار استان می شود، خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم اقتصاد مقاومتی حاشیه امنی برای سرمایه بری از طبیعت گیلان باشد.