مدیرکل بهزیستی استان گیلان:

تعداد مستمری بگیران بهزیستی گیلان به بیش از 26 هزار نفر رسید


۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۱ | کد خبر: ۷۶ چاپ
تعداد مستمری بگیران بهزیستی گیلان به بیش از 26 هزار نفر رسید

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه از تعداد 42 هزار نفر تحت پوشش ما 11 هزار نفر تا سال گذشته مستمری‌بگیر بودند گفت: سال گذشته دولت مبلغ مستمری را سه برابر کرد در صورتی که تعداد افراد اضافه نشد اما امسال حدود 14 هزار و 800 نفر جدید به آن 11 هزار نفر سال گذشته اضافه شد تا بالغ بر 26 هزار نفر امسال مستمری بگیر ما باشند.

به گزارش کلانشهر به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا پارسی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بسیاری از معلولان ما در استان کارآفرینان برتر هستند اظهار کرد: باید برای معلولان در جامعه فرصتی برابر سایر افراد فراهم شود تا آنها نیز از امکانات موجود در جامعه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه 42 هزار نفر از افراد دارای معلولیت استان تحت پوشش ما هستند افزود: حدود 23 هزار نفر از این تعداد دچار معلولیتی شدید هستند که از این تعداد دو هزار نفر در مراکز شبانه روزی ما مورد حمایت و نگهداری قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه به مراکز خدماتی ما کمک های فراوانی شده گفت: بابت خدماتی که مراکز درمانی و نگهداری ما به افراد تحت پوشش ارائه می کنند مبلغ 22 میلیارد تومان به این مراکز پرداخت شد.

پارسی با اشاره به اینکه از تعداد 42 هزار نفر تحت پوشش ما 11 هزار نفر تا سال گذشته مستمری‌بگیر بودند بیان کرد: سال گذشته دولت مبلغ مستمری را سه برابر کرد در صورتی که تعداد افراد اضافه نشد اما امسال حدود 14 هزار و 800 نفر جدید به آن 11 هزار نفر سال گذشته اضافه شد تا بالغ بر 26 هزار نفر امسال مستمری بگیر ما باشند.

وی با بیان اینکه مبلغ 600 میلیون تومان مستمری سال گذشته به دو میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده تصریح کرد: اکنون با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 700 میلیون تومان به 26 هزار نفر 917 نفر مستمری پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه امسال معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش ما به یک هزار و 15 نفر افزایش پیدا کردند گفت: ماهانه چهار میلیارد و 800 میلیون تومان برای تحت پوشش های خود هزینه می‌کنیم.

پارسی با بیان اینکه به افراد شاغل تحت پوشش ما خدمات غیر مستمری ارائه می شود افزود: خانواده‌های دارای چند معلول یا خانواده‌هایی که سرپرست معلول دارند نیز از خدمات اقامتی بهره مند می شوند و خدمات لازم نیز به آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای خانواده های دو معلول یا بیشتر در مناطق روستایی 18 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد بیان کرد: بالغ بر سه هزار و 700 نفر نیز بیماران روانی مزمن تحت پوشش ما هستند که بیش از 700 نفر آن ها در مراکز اقامتی و خدماتی ما تحت مراقبت هستند.

مدیر کل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه به بیش از 700 نفر از بیماران روانی مزمن در منزل ویزیت صورت می‌گیرد گفت: یک هزار و 100 نفر از این بیماران مزمن در اولویت پرداخت مستمری قرار دارند.

پارسی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان جهت خرید لوازم توانبخشی هزینه شد خاطرنشان کرد: این لوازم به افراد تحت پوشش ما تعلق گرفت و اهدا شد و سبد کالا نیز فعلا فقط به مستمری بگیران تعلق گرفته است.