واکنش دو عضو شورا به اشتباه لفظی علیپور در جلسه امروز شورای شهر

حاجی پور: دو روگذر و یک زیرگذر در رشت احداث می شود / زاهد: قتل رومینا نباید بهانه ای برای رواج کودک همسری شود


۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۰:۱۲ | کد خبر: ۷۶۳۱ چاپ
حاجی پور: دو روگذر و یک زیرگذر در رشت احداث می شود / زاهد: قتل رومینا نباید  بهانه ای برای رواج کودک همسری شود

کلانشهر _ گروه سیاسی: اسماعیل حاجی پور امروز در یکصد و چهل و ششمین صحن شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به گرامیداشت روز اصناف گفت: کرونا بازاریان را اذیت کرد و هنوز اتفاق خوبی در حمایت از اصناف رخ نداده است.

وی افزود: همواره اصناف در وضعیت های عادی و بحرانی شهر، خدمات و پشتیبانی خوبی ارایه دادند و لازم است اکنون که با رکود بازار آسیب دیدند، با جدیت بیشتری از اصناف رشت حمایت شود.

 

واکنش حاجی‌پور به اشتباه لفظی علیپور 
حاجی پور در ادامه به نطق یکی از اعضای شورای شهر رشت در جلسه قبل که کلمه یا کلماتی از یک ضرب‌المثل را اشتباه گفت، اشاره و خاطرنشان کرد: آیا واقعا همه کسانی که به این اشتباه بیش از حد پرداختند و آن را به صورت گسترده منتشر کردند، هیچ گاه خودشان اشتباه نکرده‌اند؟
حاجی پور تصریح کرد: این عضو شورا از حق کسانی دفاع کرد که به وی رای داده بودند و به راستی مشکلات جدی داشتند. واقعا متاسفم این مساله کوچک اینقد بزرگ شده است. وی افزود: این همه آدم هر روز اشتباه کردند و می‌کنند اما این همه هجمه به آنان وارد نمی‌شود.

حاجی پور ادامه داد: پرداخت گسترده به این موضوع حق این عضو شورا نبود و کاملا واضح است که این کار بداخلاقی است. انتظار دارم در چنین مواقعی همپوشانی کنیم و اگر احیانا مشکلی این چنینی پیش آمد، آبرو را جمع کنیم.

 

کلنگ‌زنی دو روگذر و یک زیرگذر

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه طرح رو گذر نیروی دریایی آماده شده است و این خبری خوش برای شهر است، گفت: دومین پروژه‌ای هم که به مرحله نهایی رسیده است رو گذر میدان ولیعصر است. ضمن اینکه زیرگذر شهرداری رشت هم آماده کلنگ زنی شده است. وی گفت: به شهردار تاکید کردم زمین مورد نظر را برای تجهیز کارگاه اماده کند.

حاجی پور با اشاره به اینکه همواره تاکید کرده ام کلنگ‌زنی صرف مشکل شهر را حل نمی‌کند اما چون فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانیبا مهمان گرانقدر ما در این پروژه است، می‌خواهیم مراسم کلنگ‌زنی برگزار شود، زیرا برای این پروژه زحمت کشیدند.

نطق ذاکری؛ از ضعف مدیریتی فوتبال گیلان تا خشونت علیه زنان و کودکان کار

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت در ادامه این جلسه گفت: در جلسه ای در که خصوص کمک به تیم های سپیدرود و داماش خواستار شفافیت شدیم، جوابیه‌ای با عصبانیت به ما رسید و این امر موجب شد ما برای نظارت بر این هزینه‌ها مصمم شویم. وی افزود: فهرست کامل هزینه های دو باشگاه باید به شورا ارایه شود تا شفاف سازی ها اعمال شود.
ذاکری تصریح کرد: ضعف های مدیریت در جایگاه فوتبال گیلان در کشور نقش داشته است. مدیران بدانند در هر جایگاهی که باشند باید پاسخگو باشند. ذاکری گفت: تعویض بیش از حد مالک باشگاه سپیدرود در دنیا بی‌نظیر است. موضوعی جدی که لازم به آسیب شناسی دارد.

وی در ادامه به افزایش خشونت علیه زنان و رسانه‌ای شدن این مساله اشاره کرد و گفت: وضعیت نگران‌کننده است و به نظر می‌رسد، بانوان ما از خدمات 123 که به کمک آزاردیدگان می‌رسد، مطلع نیستند و باید اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

ذاکری همچنین پیشنهاد داد به کودکان کار بالای 16 سال مهارت‌های کاری آموزش داده شود تا به طور رسمی وارد بازار کار شوند و اینگونه از آفت‌های اجتماعی دور بمانند. ذاکری ادامه داد: در جلساتی که دستگاه‌های ذیربط داشتیم مشخص شد کمک مالی در خیابان‌ها به کودکان کار موجب گستردکی این مساله در جامعه می‌شود. وی افزود: وقتی درآمد کودکان کار در خیابان زیاد می‌شود، خانواده هایشان بیشتر کودکان را برای کار روانه خیابان می‌کنند. عضو شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: باید کمک‌هایی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و یا دیگر سازمان‌های معتبر جمع‌آوری شود و برای این کودکان هزینه شود.

 

زاهد: قتل رومینا اشرفی نباید بهانه‌ای برای رواج کودک‌همسری شود

فرهام زاهد نایب رییس شورای شهر رشت نیز در ادامه این جلسه گفت: در مورد فوتبال دو تیم رشت نظرم شخصی نیست. شفاف‌سازی درآمد و هزینه لازم است، اما این شفاف‌سازی ها در همه موارد باید مورد تاکید قرار گیرد. وی افزود: شورا و شهرداری همیشه یاور این دو تیم بوده است، تاثیر موفقیت این دو تیم بر نشاط جوانان برکسی پوشیده نیست و باید حمایت‌ها را از سپیدرود و داماش افزایش دهیم.


زاهد در خصوص هجمه به اشتباه ضرب‌المثل محمدحسن علیپور در جلسه پیشین شورای شهر رشت گفت: کاش به جای این موضوع کم‌اهمیت به موضوع و دغدغه این عضو شورا که یخچال‌های خالی برخی از شهروندان بود، پرداخته می‌شد که واقعا به سختی گذران زندگی می‌کنند.
زاهد تصریح کرد: این فرد را مردم انتخاب کردند، پس همه باید به نظر مردم احترام بگذاریم. تریپ روشنفکری که برمی داریم، باید خیلی چیزهای دیگر را هم در نظر بگیریم. زاهد در ادامه به قتل رومینا و دیگر قتل‌هایی که اخیرا به وقوع پیوست اشاره کرد و گفت: باید محبت در بین خانواده‌ها افزایش یابد. لازم است پدران و مادران ما در خانواده به دختران محبت و توجه کافی کنند.
وی افزود: اگر به دختران ما در خانواده به اندازه کافی توجه شود، برای جبران محبت به سمت افراد سودجو نخواهند رفت. زاهد تصریح کرد: این مساله و وقوع قتل این دختر نباید به بعضی‌ها اجازه دهد که کودک همسری را ترویج و یا تایید کنند. بلکه باید توجه والدین و جامعه به دختران بیشتر شود.

 

*عکس آرشیوی است