رئیس هیات کاراته گیلان:

سارا بهمنیار در اوج آمادگی است


۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۸:۰۳ | کد خبر: ۷۶۶۷ چاپ
سارا بهمنیار در اوج آمادگی است

کلانشهر: مزدا صوفی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به دلایل حضور مجدد بهمنیار در رقابت های انتخابی المپیک بیان کرد: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا، فدراسیون جهانی کاراته در یک اقدام سریع افرادی را که بالاترین رنکینگ و رتبه بندی را داشتند اعلام و کاراته کارانی که در رنکینگ بالا قرار گرفته بودند، سمهیه المپیک را کسب کردند که بهمنیار نیز یکی از این کاراته کاران بود.

وی افزود: اما باتوجه به تاخیر یکساله در برگزاری رقابت های المپیک توکیو فدراسیون جهانی تصمیم گرفت تا رقابت های باقی مانده گزینشی المپیک را در این فرصت برگزار کند و به همین دلیل کاراته کاران باید در این رویداد حضور یافته تا کسب سهمیه المپیک آنان مسجل شود.

وی ادامه داد: البته تا قبل از اعلام جدید فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر انجام مجدد رقابت های گزینشی المپیک،  ایران چهار سهمیه را کسب کرده بود که از این تعداد دو کاراته کار اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبای خود دارند و حضورشان در المپیک مسجل است.

رئیس هیات کاراته گیلان اضافه کرد: سارا بهمنیار و یکی دیگر از کاراته کاران فاصله چندانی با سایر رقبای خود ندارند اما با حضور در رقابت های گزینشی و درخشش در آن مسابقات می توانند سهمیه المپیک را کسب کنند و در رقابت های المپیک توکیو حضور یابند.

صوفی خاطرنشان کرد: با توجه به این امر منتظر اعلام فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر زمان برگزاری رقابت های گزینشی المپیک هستیم که پس از اعلام فدراسیون جهانی به طور حتم اردوهای تیم ملی نیز آغاز خواهد شد و بهمنیار در اردو حضور می یابد.

وی تسریع کرد: هیات کاراته گیلان همانند گذشته حمایت های خود را از سارا بهمنیار انجام خواهد داد تا این کاراته کار شایسته گیلانی بتواند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب و در آن رقابت ها افتخارآفرینی کند.

سارا بهمنیار کاراته کای گیلانی تاکنون مدال های زیادی را کسب کرده که از جمله آنها کسب مدال نقره لیگ جهانی وان اتریش، مدال طلای پنجمین مرحله لیگ جهانی ۲۰۱۹ ژاپن، مدال طلای ششمین مرحله لیگ کاراته وان در مسکو، مدال برنز لیگ جهانی کاراته وان امارات، مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن است.

وی همچنین در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت‌های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.

 

 

نظر شما:

security code