پروژه های روگذر و زیرگذر را قرارگاه خاتم الانبیا انجام می دهد / علوی: برخی اقدامات شورا را کم اهمیت جلوه می دهند

کلانشهر گروه سیاسی: اسماعیل حاجی‌پور، رییس شورای شهر رشت در جلسه امروز شورای شهر گفت: ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به رشت و امضا پنج تفاهم‌نامه تحولی اساسی در رشت ایجاد خواهد کرد.
اسماعیل حاجی پور امروز در صحن شورای اسلامی رشت با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مبارزه با مواد مخدر باید از مدارس شروع کنیم.
وی افزود: رفتار والدین در جلوگیری از گرایش جوانان ما به مواد مخدر موثر است و لازم است خانواده ها در این خصوص آگاهی های خود را بالا ببرند.
رییس شورای شهر رشت در ادامه با اشاره به اینکه مواد مخدر خانمان‌سوز است، خاطر نشان کرد: باید جامعه ما باور کند که معتاد مجرم نیست و باید همانند یک بیمار به فرد معتاد کمک کنیم.

حاجی‌پور: جلسه امروز یکی از بهترین روزهای کاری من است
وی تصریح کرد: خانواده هایی که در خانه معتاد دارند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر به اصل «پیشگیری بیشتر از درمان» اهمیت بدهیم، از افزایش این خانواده های درگیر جلوگیری خواهد شد.
حاجی پور در ادامه جلسه امروز را یکی از پرکارترین و بهترین روزهای کاری خود عنوان کرد و گفت: بعد از مدت‌ها تلاش، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) وارد رشت شد و پنج تفاهم‌نامه خوب امضا شد.
وی با اشاره به اینکه کلنگ روگذرها در رشت به زمین زده خواهد شد، تصریح کرد: پروژه زیرگذر شهرداری رشت هم در حال مطالعه است و بهره برداری از آن مشکلات زیادی را در این منطقه از شهر برای مردم، به خصوص بازاریان حل خواهد کرد.
رییس شورای شهر رشت گفت: در مجموع برای بهره‌برداری از پروژه‌هاییی که تفاهم‌نامه آن با این قرارگاه امضأ شد، 4500 میلیارد تومان بودجه نیاز است.
وی با بیان اینکه سردار محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز وضعیت رودخانه های رشت را بسیار مورد تاکید قرار دادند، ادامه داد: بخشی از اعتبارات برای تامین بودجه از منابع ملی و بخشی هم از اعتبارات شهرداری تامین خواهد شد.
حاجی‌پور تصریح کرد: ما هنوز اول کار هستیم و باید تلاش کنیم تا این پروژه های مهم به بهره‌برداری برسند.
وی به تجهیز کارگاه میدان نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: فردا صبح تجهیز این کارگاه آغاز می‌شود.
رییس شورای شهر رشت افزود: رقم بودجه برای این پروژه ها بسیار بالا است، باید عزم ها را جزم کنیم تا بخشی از اعتبارات را همین امسال با پیگیری ها جذب کنیم.
وی تاکید کرد: کارهای مهمی در حال انجام است، همه کمک کنند این کار سخت را به سرانجام برسانیم و به شهروندان این شهر اقدامات خوبی را تحویل دهیم.

 

علوی: برخی می‌خواهند اقدامات شورا را کم‌اهمیت جلوه دهند
در ادامه امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت نیز با اشاره به گرامیداشت روز دختر گفت: منزلت دختر در مکتب تشیع بسیار بالاست و تمام بزرگان به دختر امام موسی کاظم ارادت دارند.
وی افزود: آموزه های عظیمی در این مکتب در ارج نهادن به دختران وجود دارد اما متاسفاته علیرغم این ظرفیت ها، خشونت ها علیه دختران را شاهد هستیم.
علوی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در عرصه کمک به دختران جامعه گامهای موثری برداریم.
وی تصریح کرد: تقدیر از دختران انعکاس مثبتی دارد و در انجام این کار را نباید بی توجه باشیم.
عضو شورای شهر رشت در ادامه در خصوص وضعیت عملکرد شورای پنجم گفت: همواره عملکردها مورد انتقاد است و این مساله طمع برخی از سیاسیون را برانگیخته تا کارهای این دوره از شورا را بی اهمیت جلوه دهند.
علوی تصریح کرد: امروز حرکت خوبی از شورای پنجم به ثمر نشست و پای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به شهر رشت باز شد.
علوی خاطرنشان کرد: در حوزه رودخانه‌های رشت کارهای خوبی به ثمر خواهد رسید و با همکاری دستگاه‌ها به نتایج خوبی خواهیم رسید. به نظر می رسد حمایت‌های دولتی هم در این عرصه به کمک شورای شهر رشت بیاید.
وی تاکید کرد: هر آنکه دغدغه محیط زیستی دارد، می‌داند که آلودگی رودخانه‌های رشت زندگی مردم این شهر را به خطر انداخته است.
علوی ادامه داد: نجات رودخانه ها نیاز به عزم ملی دارد، چون هزینه ها بسیار زیاد است. ضروریست برای رفع این مشکل نمایندگان رشت گام اساسی بردارند.
وی گفت: آلودگی رودخانه ها از تالاب انزلی به خزر می‌رود. پس آقای دنیامالی که رییس مجمع نمایندگان استان است اگر برای تامین منابع اهتمام کند، نه تنها رودخانه‌های رشت بلکه به کمک بهبود محیط زیست تالاب انزلی نیز خواهد انجامید.
عضو شورای شهر رشت افزود: توان محدود مالی شورای رشت برای اجرای پروژه ها و نجات رودخانه ها کافی نیست. نمایندگان به فکر حل این مشکل باشند تا با قدرشناسی مردم مواجه شوند.

 

عکس آرشیوی است

نظر شما:

security code