پرستاران و سرگردانی با قرارداد های ۸۹ روزه؛

پایان مبارزه با کرونا و آغاز اعتراض برای دریافت مطالبات


۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۷:۰۵ | کد خبر: ۷۷۴۶ چاپ
پایان مبارزه با کرونا و آغاز اعتراض برای دریافت مطالبات

کلانشهر - گروه اجتماعی: این چندمین بار است که دست پرستاران خالی می‌ماند و خلف وعده دانشگاه علوم پزشکی گیلان موجب اعتراض آن‌ها می‌شود.

وقتی که در اسفند ۹۸ بیمارستان‌های گیلان از بیماران مبتلا به کرونا پر شد و بیمارستان‌ها یکی یکی وارد وضعیت قرمز شدند، همین پرستاران بودند که با اضافه شدن به سیستم درمانی کشور از فرو‌پاشی نظام درمانی کشور جلوگیری کردند.

وعده‌هایی که گفته می‌شود‌ از سیاست‌های مهدی شادنوش نشات می‌گیرند اما اکنون نه شادنوش در گیلان است و نه دست پرستاران به جایی بند است.

پرستارانی که قرارداد ۸۹ روزه دانشگاه علوم پزشکی را نپذیرفتند‌ به دنبال ثبت قرارداد به عنوان نیروهای شرکتی با تمام مزایای نیروی دولتی افتادند. قولی که از سوی مقام‌های عالی دانشگاه علوم‌پزشکی به پرستاران داده شد اما با گذشت چهار ماه از آن نه تنها خبری از قرارداد شرکتی نیست بلکه دوباره موضوع قراردادهای ۸۹ روزه‌ی بدون مزایای دولتی را مطرح می‌کند.

کلانشهر چندین بار درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرد اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

چند تن از پرستاران معترض در گفت‌و‌گو با کلانشهر به «اجحاف» مسئولان بهداشت و درمان استان در حق پرستاران داوطلب اشاره کردند و معتقد بودند از آن‌ها در وقت اضطراری استفاده شده و حال که شرایط عادی شده است با پرستاران مثل یک بازیچه برخورد می‌کنند.

پرستاران گیلان تاکنون چند بار در اعتراض به خلف وعده علوم‌پزشکی گیلان دست به اعتراض زده‌اند و امروز نیز در مقابل ساختمان ریاست این دانشگاه تجمع کردند.

شایسته است علوم‌پزشکی گیلان به جای ارجاع این موضوع به مقامات وزارت بهداشت، مشخصا شفاف‌سازی کند.