تاثیر افزایش جمعیت مهاجران بر محیط زیست رشت

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: با افزایش جمعیت این شهرستان شاهد افزایش حجم ورود زباله به مرکز دفن زباله سراوان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، اصغر خودکار در خصوص وضعیت آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت گفت: همچنان این رودخانه‌ها از آلودگی های زیاد رنج می‌برند.

وی افزود: در حال حاضر از 46 نقطه، فاضلاب خانگی به این رودخانه‌ها می‌ریزد و علاوه بر این فاضلابها شیرابه زباله‌های سراوان نیز وارد این رودخانه‌ها می شود.

خودکار خاطرنشان‌ کرد: هر روزه آنالیز شیرابه سراوان در حال انجام است اما تا وقتی تصفیه‌خانه این جایگاه دفن زباله راه اندازی نشود،چیزی از میزان آلودگی این شیرابه‌ها کم نخواهد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت تصریح کرد: جایگاه مرکز دفن زباله سراوان رشت هر روز پذیرنده زباله‌های شهرستان رشت و برخی شهرهای اطراف این شهرستان است و با ورود گردشگران هر روز به میزان زباله این شهرستان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش روز افزون جمعیت مهاجران به رشت گفت: به طور متوسط هر شهروند و یا گردشگر شهرستان رشت بین 800گرم تا یک کیلوگرم زباله تولید می‌کند و با افزایش جمعیت این شهرستان شاهد افزایش حجم ورود زباله به مرکز دفن زباله سراوان خواهیم بود.

خودکار با بیان اینکه جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی به منظور ساخت خانه‌ها برای مهاجران و مردم ممنوع است و به جد از انجام این کار جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال 42نفر از سودجویان می‌خواستند اراضی خشک شده تالاب انزلی در حومه شهرستان رشت را  به ساخت خانه های مسکونی و یا گسترش مزارعشان تبدیل کنند،دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی گفت: اغلب این تصرفات در بخش خمام انجام شده است و خوشبختانه با توجه به حساسیت مقامات قضایی اکثر این سود جویان محکوم و به سزای اعمالشان رسیدند.  

نظر شما:

security code