سورنا ستاری در گیلان:

دو واکسن کرونا آماده رونمایی است


۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۴:۱۱ | کد خبر: ۷۷۶۰ چاپ
دو واکسن کرونا آماده رونمایی است

کلانشهر: سورنا ستاری روز سه شنبه در جریان سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه تولید واکسن کرونا ۶ قرارداد فعال منعقد شده که سه مورد آن در پژوهشگاه ها و سه قرارداد هم با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: یکی، دو مورد از این پروژه ها پیشرفت قابل توجهی دارد و امید است به نتیجه مناسب برسد.

وی با اشاره به سفر خود به استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان به لحاظ نیروی انسانی و زیرساخت های فرهنگی در حوزه کارآفرینی بسیار مستعد است اما توسعه استان به هیچ وجه در این حوزه متناسب با ظرفیت ها و توانمندی ها نبوده است.

وی با بیان اینکه این استان هنوز تا رسیدن به جایگاه شایسته و واقعی خود در حوزه فناوری فاصله زیادی دارد، افزود : توقع مردم و سیستم دولتی با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های این استان بسیار بالاتر از شرایط موجود است.

وی ادامه داد: اتفاقات و تحولات خوبی در سالهای اخیر در حوزه علم و فناوری در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان رخ داده و همچنان هم تلاشها برای تقویت این حوزه ادامه دارد.

ستاری تصریح کرد : امروز بیش از هر چیز نیازمند تحقق همدلی هستیم و باید همه تلاش کنیم تا محیط و زمینه های حضور، اشتغال و کارآفرینی را برای جوانان فراهم شود و بتوانیم ازظرفیت های انسانی در توسعه کشور بهره مطلوب ببریم.

وی با بیان اینکه به عنوان دولت باید زیرساخت های لازم را در این زمینه فراهم کنیم، افزود : استان گیلان بر خلاف بسیاری از استان ها که توسعه زیادی در حوزه زیرساخت های فناورانه داشته اند، طی سال های اخیر در این بخش سرمایه گذاری نشده و اکنون باید کمبودهای گذشته را به طور جدی جبران کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با پیگیرهای استاندار گیلان و جلساتی که داشتیم امید است اتفاقات خوبی در آینده در حوزه زیرساختی استان ایجاد شده و بخش خصوصی در حوزه شرکت ها ورود یافته و سرمایه گذاری نماید.

به گزارش ایرنا، بازید از پارک علم و فناوری استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، شرکت در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان و امضای قرار داد اجرایی کارخانه نوآوری رشت از جمله برنامه های سفر ستاری به گیلان است.