بهره مندی 1700 روستای گیلان از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به سهم 1700 روستایی استان از طرح "خدمات اجباری اینترنت پرسرعت" به روستاها از سوی وزارت ارتباطات، گفت: در فازهای بعدی تمامی روستاهای استان به این خدمات دسترسی خواهند یافت.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، فرزاد توکلی در نشست با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشاره به گستره فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: شرکت پست، پست‌بانک، اداره کل زیرساخت، مخابرات استان و شرکت‌های خصوصی ارائه‌کننده سرویس و خدمات اینترنتی به عنوان زیر مجموعه‌های وزارت ارتباطات در استان‌ها و با هماهنگی این اداره کل  خدمات  ارائه می کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی دارای رتبه ۸ تا ۱۰ کشور هستیم، افزود: بسترسازی و ارتقاء جایگاه زیرساخت‌ها تعامل همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی را می‌طلبد که نیاز است در این زمینه هماهنگی لازم را با نمایندگان اپراتورهای ارتباطی داشته باشند. 

توکلی با بیان این در سالیان گذشته زیرساخت‌های مناسب در کشور ایجاد شده، گفت: در حال حاضر شبکه کابل فیبر نوری به میزان 900 کیلومتر بین استانی و نزدیک به 4000 کیلومتر در داخل استان در حال بهره برداری بوده و همچنین هم اکنون امکانات انتقال داده به میزان 565 گیگابیت بر ثانیه در استان موجود است.

وی به رتبه نخست استان گیلان در ضریب نفوذ 128 درصدی تلفن همراه اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بالغ بر 3 میلیون و 200 هزار سیم کارت فعال در استان در حال استفاده است که این رشد بسیار خوبی را در این شاخص نشان می‌دهد. 

توکلی با اشاره به ظرفیت پهنای باند ورودی استان به میزان 144 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت مناسب در شبکه انتقال استان، گفت: در حال حاضر و با توجه به سرمایه گذاری مناسب، مرکز داده استانی نیز با ظرفیت 3 پتابایت در حال بهره برداری است. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به کاهش شکاف دیجیتالی شهرها و روستاهای استان به ایجاد بستر مناسب در روستاهای استان، افزود: اکنون بالغ بر دو هزار و 600 روستای بالای 20 خانوار در استان دارای ارتباط بوده و تا پایان سالجاری تمامی روستاهای بالای 60 خانوار نیز از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه دارای ارتباط خواهند شد. 

وی با اشاره به سهم 1700 روستایی استان از طرح "خدمات اجباری اینترنت پرسرعت USO) )" به روستاها از سوی وزارت ارتباطات، تصریح کرد: در فازهای بعدی تمامی روستاهای استان به این خدمات دسترسی خواهند یافت.

توکلی، سامانه 195 را پلی ارتباطی بین مردم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و اظهار کرد: این وزارت در راستای افزایش رضایت مردم از طریق سامانه مذکور درخواست، شکایت، انتقاد و پیشنهاد در خصوص خدمات ارائه شده را ثبت کرده و پس از بررسی موضوع از سوی کارشناسان نتیجه اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا؛ طرح خدمات عمومی اجباری روستایی USO) ) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف‌شده است.