شهردار رشت برای پاسخگویی به صحن شورا فراخوانده شد / فراخوان عمومی جهت احداث جاده از کمربندی لاهیجان به پیربازار

کلانشهر _ گروه سیاسی: رییس شورای شهر رشت گفت: شهردار رشت برای پاسخ به سوالات طرح شده از سوی اعضا تا دوشنبه هفته آینده مهلت دارد.
اسماعیل حاجی پور امروز در جلسه شورای رشت گفت: کرونا در رشت اوج گرفته است و بعد از 25 روز امروز بازهم این بیماری یک نفر کشته داد.
وی افزود: فوت بیمار کرونایی در رشت زنگ خطری جدی است. لازم است پروتکل های بهداشتی رعایت شوند زیرا ممکن است دوباره تلفات دهیم.
رییس شورای شهر رشت ادامه داد: در این موج از این بیماری، نمی‌توان گفت که کودکان و جوانان در امان هستند بنابراین همه رعایت کنند.
حاجی پور تاکید کرد: کادر درمان خسته هستند و اگر دوباره کرونا در رشت شدت یابد، پرستاران و کادر درمان ممکن است توان مبارزه را مانند دوره اول نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: باید با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن که از حداقل ها برای مقابله با این ویروس است، به هم رحم کنیم تا با نابودی آن همه در آسایش زندگی کنیم.
رییس شورای شهر رشت در ادامه طرح سوال اعضای شورای رشت از حاج محمدی شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهردار ده روز وقت داشت که برای پاسخگویی به شورا بیاید و روز دهم این مهلت زمانی دوشنبه هفته آینده است.
وی افزود: سوال از شهردار حق قانونی اعضای شورا است و یکی از وظایف این افراد سوال پرسیدن از شهردار است.
حاجی پور از حاج محمدی خواست تا در روزهای آینده روزی را برای پاسخگویی تعیین کند و برای دفاع خود را آماده کند.
وی افزود: بعد از شنیدن پاسخ های شهردار و خروج وی از جلسه رای گیری خواهد شد و شهردار باید بتواند، نیمی از اعضای شورا به علاوه یک نفر را متقاعد کند. در صورت کسب رضایت این افراد، حاج محمدی شهردار رشت باقی خواهد ماند.
وی گفت: اگر شهردار پس از ده روز پاسخگو نباشد، ما طبق قانون تصمیم می گیریم البته قول داده که می آید.
فاطمه شیرزاد ناطق اول این جلسه با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت: پرواضح است که آرامش و امنیت زن در پناه حفظ حجاب اسلامی است.
وی افزود: لازم است مردان نیز در ملاعام حجاب اسلامی مخصوص مردان را رعایت کند.
شیرزاد با اشاره به اینکه فعالیت فروشگاههای تولید حجاب و عفاف در رشت رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف در رشت برنامه ریزی شده بود اما به دلیل شیوع کرونا بنا داریم زمان برگزاری این نمایشگاه تخصصی را به زمان دیگری موکول کنیم.
شیرزاد تصریح کرد: لازم طراحان لباس نیز به ترویج اسلامی بپردازند و البته طرح هایی هستند که باید در آنها تجدید نظر شود.
امیرحسین علوی در ادامه جلسه در خصوص لایحه جایزه تشویقی سال 99، اصلاح برخی مواد تعرفه عوارض و بهای خدمات گفت: ابنیه های تاریخی به وفور در رشت وجود دارد که حفاظت لازم از آنها به عمل نمی آید.
وی افزود: این لایحه باید یک بار دیگر به کمیسبون برود و اصلاحاتی بر روی آن انجام شود.
این لایحه با توجه به شرایط سخت حاکم بر جامعه و شیوع کرونا و به جهت تامین هزینه‌های جاری و خدماتی برابر تعهدات ذاتی که در چارچوب شهرداری به لحاظ خدمات اجتماعی و عمرانی به شهروندان وجود دارد، در صحن شورا مطرح شد و رای نیاورد و مقرر شد، هفته آینده با یک فوریت دوباره در جلسه شورا بررسی شود.
در ادامه جلسه شورا عنوان شد؛ شهرداری رشت در نظر دارد تشریفات قانونی برگزاری فراخوان عمومی جهت بازگشایی مسیر از جاده لاهیجان تا پیربازار و احداث بلوار ولیعصر را به انجام برساند.
رییس شورا در این جلسه گفت: انجام این امر ترافیک شهر رشت را تا حد زیادی به خصوص غروب هنگام کاهش می یابد. این لایحه مورد موافقت اعضای شورای رشت قرار گرفت.