پایان جلسه سوال از شهردار:

شهردار رشت استیضاح می شود


۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۸:۱۲ | کد خبر: ۷۹۷۶ چاپ
شهردار رشت استیضاح می شود

کلانشهر: جلسه شورای شهر رشت با محوریت سوال از ناصر حاج‌محمدی که قرار بود به صورت فوق‌العاده امروز برگزار شود، هم‌اکنون درحال برگزاری است. 

 

قسمت اول / حاجی‌پور: ما زیر چتر قانون از شهردار سوال می‌پرسیم

رئیس شورای شهر رشت گفت: سوال از شهردار قانونی است و جای گله نیست.

اسماعیل حاجی پور امروز در صحن شورای شهر رشت گفت: امروز روزی است که شهردار رشت برای پاسخ به سوالات اعضای شهر در شورا حضور می یابند تا از خود دفاع کند.

وی افزود: بحث طرح سوال از شهردار طبیعی است و اعضای شورا هر جا ابهامی ببینند باید از شهردار در مورد عملکردها سوال بپرسند و جای گله نیست.
حاجی پور ادامه داد: همه باید به قانون احترام بگذاریم و سوال از شهردار کاملا قانونی است. رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: کنسل کردن سوال از شهردار کار من نیست و من فقط هماهنگ‌کننده هستم.

وی افزود: ما سوال طرح کردیم و شهردار رشت ده روز وقت داشت برای پاسخ‌ها فکر کند و امروز اخرین روز مهلتی است که به حاج محمدی داده‌ایم.

ئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: ما زیر چتر قانون اقدامات را انجام می‌دهیم. همه در جریان باشند که ما در کنار قانون عمل می‌کنیم.


وی با بیان اینکه اگر سوالات مطرح شده و نیمی به علاوه یک نفر از اعضا قانع شوند، حاج محمدی شهردار رشت می‌ماند

وی گفت: بازهم تاکید می‌کنم قانون برای من از هر چیزی مهمتر است.

 

قسمت دوم / ذاکری: در شرایط کرونایی مردم برای تفرج در پیاده راه شهرداری پرسه می‌زنند 

عضو شورای شهر رشت گفت: در شرایط خطرناک کرونایی امروز، مردم برای تفرج در پیاده راه شهرداری رشت پرسه می‌زنند.

بهراد ذاکری امروز در جلسه شورای شهر رشت گفت: کرونا خطرناک‌تر شده است و ممکن است به جهش مبتلایان مواجه شویم.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی حداقل کاری است که حتما باید جدی گرفته شود، ضمن اینکه تجمعات بی مورد در شهر دیده می‌شود.

ذاکری ادامه داد: اجتماعات غیر ضروری باید حذف شود. پیاده‌راه فرهنگی رشت مملو از مردمی است که برای تفرج جمع شده‌اند. وی تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا با تجمع و پرسه زنی های بی‌مورد مواجه نشویم.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: به فصل پاییز نزدیک می‌شویم و باید کرونا را جدی بگیریم زیرا نجات جان مبتلایان در پاییز سخت‌تر خواهد بود.

وی در ادامه به کشف گوشت‌های آلوده در این شرایط خطرناک اشاره کرد و گفت: این امر واقعا نگران‌کننده است. صحت این مساله رسیدگی شود و با متخلفین برخورد جدی شود. زیرا این افراد می خواستند با جان و زندگی مردم بازی کنند.

ذاکری در ادامه به وضعیت نامناسب یکی از قبرستان های رشت اشاره کرد و گفت: این قبرستان که هر روز به مساحتش افزوده می شود، بسیار به رودخانه نزدیک است.

وی افزود: ما مکاتبات مختلفی انجام دادیم و نظر مرکز بهداشت نیز این است که از تدفین مردگان جدید در این قبرستان باید جلوگیری شود.

 

قسمت سوم / حاج‌محمدی: بر اساس ضوابط عمل کرده‌ام

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت:
او در پاسخ به اولین سوال اعضا در خصوص قرار داد مربوط به پروژه سرمایه‌گذاری گیل‌لند و اینکه چرا رعایت و صلاح شهرداری در نظر گرفته نشده است، گفت: رشت در سالهای گذشته نسبت به سایر شهرهای گیلان به ویژه استان‌های همجوار دارای عقب ماندگی عدیده ای در زمینه سرمایه گذاری است. کرونا باعث شده تا سرمایه گذاران با ریسک های متعددی مواجه شوند و با احتیاط بیشتری در پروژه‌ها حضور یابند.

او گفت: کلیه برآوردهای ساخت بر اساس بها 98 منظور شده است و محاسبات فعلی بر اساس فاز صفر پروژه انجام شده است و این مساله که برآورد هزینه های ساخت بیش از مبالغ واقعی است یک اظهار نظر غیر کارشناسی است.

وی در ادامه به تغییر سهم شهرداری از ده درصد به صرفا 55 درصد از سهم پارک آبی اشاره کرد: در مجوز شورا هیچگونه تاکیدی به دریافت ده درصد از کل پروژه نشده بلکه تنها محاسبات سهم‌الشرکه که طرفین 90 به یک است مورد تایید است.

ساخت مجموعه پارک آبی به مراتب سریع تر از مجموعه تجاری این مجموعه خواهد بود.

حاج محمدی درباره بی نظمی در جریان مناقصه کارخانه کود آلی گیلان از 500 تن به هزار تن: 6 پس از اعلام سازمان بازرسی نتایج ما به تنها پیشنهاد دهنده قیمت در مناقصه اعلام شد ولی همچنان بر روی قیمت خود پافشاری داشتند و شهرداری برای مناقصه جدید اقدام کرده است.

در ضمن اورهال کردن کارخانه های کود آلی 92 میلیارد تومان است و 16 مردادماه بارگذاری خواهد شد.

وی در خصوص عدم پیگیری و انجام صحیح بیمه تامین اجتماعی کارگران رسمی و قراردادی گفت: حق بیمه اجباری پرسنل حق طبیعی است و بدهی ها قبل از حضور اینجانب است.

با توجه به مکاتبات انجام شده پرداخت بدهی سنواتی شهرداری به تامین اجتماعی در حال پیگیری است.

شهرداری هیچ گونه بدهی بابت پرداخت پرسنل ندارد. پرداخت کامل حق بیمه نیروهای حجمی انجام شده است و تمام تلاش من احقاق حق نیروهای حجمی است وهیچ اخذ تسویه حساب های سفید امضا نداشتیم.

وی در خصوص بدهی شهرداری به پیمانکاران گفت: ما نیز همانند دیگر شهرها به پیمانکاران بدهکاریم و شهرداری ها به دلیل عدم وجود درآمد پایدار با این مساله مواجه هستند.

با عنایت اجراییه های صادره در محاکم قضائی و موافقت با اکثر مالکین اقساط در حال پرداخت است.

به هیچ عنوان از الفاظ نامناسب استفاده نکردم و همواره در چارچوب ضوابط اداری کار کردم.صحت این موضوع در پایگاه‌های خبری قابل استناد است.

شهرداری نهاد عمومی خدمات رسان است دارای پست های مشخص است و انتصاب افراد در پست‌های بلاتصدی با ابلاغ صادره با استعلام صلاحیت از مراجع قانونی صورت گرفته است.

شهرداری با توجه توانایی افراد مسولیت ها را واگذار می کند و به محض اطمینان از عدم دارا بودن شرایط مسولیت نسبت به عزل افراد منصوبه اقدام می‌کند.

وی در خصوص پروژه های ساخت یادمان شهدای گمنام در پارک ملت و مسکن مهر گفت: این پروژه پس از ابلاغ ضوابط بودجه با قید فوریت اجرا خواهد شد.

وی درباره معطل ماندن پروژه سرمایه‌گذاری واقع در زمین سابق سازمان خدمات موتوری شهرداری رشت گفت: مطالبات تامین اجتماعی در سنوات گذشته پرداخت نشده بود و این سازمان نیز نسبت به بازداشت پلاک اقدام کرد. برای رفع مشکل با دکتر سالاری رئیس تامین اجتماعی جلسه گذاشتیم و مقدمات آزاد سازی ملک مورد نظر در حال انجام است.

شهردار رشت درباره دلیل عدم اجرای دستورالعمل خزانه داری گفت: اصلاح کدینگ حسابداری انجام شده است. هم اکنون جایگاهی در شهرداری تعیین و نسبت به تجهیز آن اقدام شده است.

حاج‌محمدی استیضاح شد

همه اعضای شورا به جز محمدحسن علیپور در این جلسه حضور دارند.

از ده نفر 6 نفر از پاسخ شهردارقانع نشدند و 4 نفر قانع شدند.بنابراین شهردار استیضاح شد

 

قسمت چهارم / امیر حسین علوی: خدا را شاهد می گیرم که می خواهیم کمترین خواسته نفس را در نظر بگیریم.ِ

در پروزه گیل‌لند شورا نشان داد که با دست و فکر باز نسبت به سرمایه گذاری هدف دارد. اما نوع انتخاب پروژه آن زمان و پروره امروز تفاوت فاحشی وجود دارد.

شرکتی که برنده شده است و این سرمایه گذار با تیمی در جلسه شورا شرکت کرد و که تخلفاتی نیز مشاهده شد. ما نگران صلاح این شهر هستیم.

اگرچه سرمایه گذار باید نفع ببرد اما نباید شهر متضرر شود.

 

قسمت پنجم / حجت جذب: وضعیت سراوان اصلا خوب نیست

حل این مشکل برای ما بسیار مهم است.

اگر مناقصات به موقع انجام می شد روزانه هزارتن زباله تحویل کود آلی می شد.

ظرفیت سراوان را به دریافت زباله به یک ششم می رسید.

آبان ماه سال گذشته 31 میلیارد تومان برای سراوان اختصاص یافت و مطالعات این امر که باید یک ماهه انجام می سد در ماه پایانی سال انجام شد و فرصت هایی از دست رفت.چون قیمت دلار افزایش یافت و خرید دستگاه ها مشکل شد.

وی تصریح کرد: شهردار کم کاری کرد و مناقصات به موقع برگزار نشد و این کم کاری ها را باید پاسخگو باشد.

 

پایان خبر

نظر شما:

security code