حاج محمدی: پول قرض گرفتن من از یکی از اعضای شورا موضوع مهمی نیست / حاجی پور: حتی اگر شهردار برکنار شود رفاقت ما با او حفظ می شود

کلانشهر _ گروه‌ سیاسی: ناصر حاج محمدی شهردار رشت امروز پس از لغو جلسه شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار کلانشهر گفت: شهرداری نهاد عمومی و غیر دولتی است و به صورت درآمد هزینه اداره می شود. باید توجه کنیم با توجه به کارمندان و نیروهای حجمی که این مجموعه دارد باید به کسب منابع اقتصادی بپردازیم. ضمن اینکه برای شهر نیز خدمات مطلوبی ارائه کنیم.
وی افزود: نظرات شورای شهر برایم محترم است و این حق اعضای شورا است که در مورد عملکرد شهردار و شهرداری پرسشگری داشته باشند.
وی تصریح کرد: هیچ عنادی بین شورا و شهرداری رشت وجود ندارد .
حاج محمدی با بیان اینکه ما مکلف هستیم که طبق قانون پاسخگوی سوالات طرح شده باشیم ادامه داد: اگر اعضا در جلسه بعد قانع نشوند کار به استیضاح می رسد و در ادامه قانونگذار مسیر مشخص را تعیین کرده است که طی خواهد شد.
شهردار رشت در خصوص دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورا در این جلسه گفت: شاید سوال کنندگان نیاز به زمان بیشتری داشتند.
وی افزود: رییس شورای شهر رشت با تجربه عالی که دارد جلسه ها را مدیریت کرد و روز پاسخگویی را به چهار شنبه هفته جاری موکول کرد.
شهردار رشت در خصوص پرسشگری از شهردار و تاثیر آن بر روی مجموعه شهرداری گفت: وقتی پرسشگری از شهردار انجام می‌‌شود کلیه مجموعه منتظر نتایج است و بدین ترتیب خسارت اولیه به شهرداری بر می گردد و موجب می شود که کارکنان دل دماغ کار کردن را نداشته باشند و حتی این پرسشگری های بر درآمدها و مردم تاثیر دارد.
وی افزود: بهتر است از این پس اگر قرار به ماندن شهردار در شهرداری باشد, طوری فضا فراهم شود که شهردار به دنبال کارها باشد.
حاج محمدی افزود: هم اکنون ده‌ها پروژه در شهر در حال انجام است که نباید در اجرای آن ها کندی کار پیش بیاید.
وی در پاسخ به اینکه چرا برای فراهم کردن بخشی از بیعانه خانه‌اش از یکی از اعضای شورای شهر پول قرض گرفته است پاسخ داد: این اصلاً سوال مهم نیست.

اسماعیل حاجی پور رییس شورای شهر امروز در صحن شورای اسلامی شهر رشت گفت: امروز روز پاسخگویی شهردار به سوالات مطرح شده از سوی اعضا بود که شهردار آمد و به دلیل به حد نصاب نرسیدن، جلسه لغو شد. وی افزود: آنهایی که نیامدند حتما عذر موجهی دارند. حاجی پور ادامه داد: شهردار باید تا روزی که شهردار است به روال کاری در شهرداری بپردازند. همه ما حتی یک روز به کار مانده باید تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: مردم رشت هم به مهمان‌نوازی معروف هستند و هم خوش‌استقبال هستند و خوش ‌بدرقه‌اند.
حاجی‌پور در انتها گفت: اگر شهردار رشت، برکنار شود رفاقت ما با ایشان ادامه دارد.

نظر شما:

security code