معاون بهداشت علوم پزشکی گیلان :

سه رفتار اصلی پیشگیری از کرونا جدی گرفته شود


۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۶ | کد خبر: ۸۲۴۸ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان گیلان از مردم استان خواست تا سه رفتار مهم و اصلی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و ابتلا به این بیماری را جدی گرفته و نسبت به رعایت آنها اهتمام داشته باشند.

سه رفتار اصلی پیشگیری از کرونا جدی گرفته شود

کلانشهر: دکتر آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار است با توجه به اینکه دارو و واکسنی برای کرونا وجود ندارد و نیز نامشخص بودن وضعیت این بیماری و روشن نبودن وضعیت عدم ابتلای دوباره افرادی قبلا مبتلا شده، مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نکات ایمنی پیشگیرانه حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

وی استفاده از ماسک را یکی از این رفتارها عنوان و اظهار کرد: استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده بسیار حائز اهمیت است در چنین فضاهایی به عنوان مثال اگر از هر ۱۰ نفر ۹ نفر ماسک بزنند، یک نفری که ماسک نزده می تواند بقیه را آلوده کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: رعایت فاصله فیزیکی ۱.۶ تا ۲ متر از دیگر رفتارهای مهمی است که مردم برای پیشگیری از بیماری کرونا حتما باید به آن توجه داشته و عمل کنند.

وی با بیان اینکه شستن دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی یکی دیگر از رفتارهای پیشگیری از کرونا است، اضافه کرد: از دست زدن به چشم، بینی و دهان حتما باید خودداری شود.  

وی بیان داشت: مردم آنطور که باید این رفتارها را انجام نمی‌دهند و به این مباحث دقت نمی‌کنند حال آنکه بر اساس آمارها هم اکنون حدود ۶۰ درصد مردم سه رفتار اصلی پیشگیری از کرونا را رعایت می کنند بقیه بی‌توجه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: اگر چه هم اکنون موارد سرپایی بیماری کرونا از بستری بیشتر است اما اگر مبتلایانی که سرپایی ها درمان می‌شوند، افزایش یابد بستری های افزایش خواهد یافت.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کرونا بود.

بر اساس اعلام روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار گرفت.

استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.  همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر اساس آمار روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.


ایرنا

نظر شما:

security code