رمضانپور رییس، زاهد نایب رییس و علیپور منشی شورا شدند / مسئولیت جدید ذاکری در شورا، هم خزانه دار هم سخنگو

کلانشهر _ گروه سیاسی: اسماعیل حاجی پور امروز در یکصد و پنجاه و ششمین صحن شورای اسلامی شهر رشت گفت: امروز انتخاب هیات رییسه جدید سال چهارم دوره پنجم شورای رشت است و فقط می‌خواهم هر اتفاقی که امروز می‌افتد به نفع شهر رشت باشد و از همه مدیران دستگاه‌ها و سایرین که در مدت ریاستم به من کمک کردند قدردانی می‌کنم.
حاجی‌پور خاطرنشان کرد: انتظار دارم رییس جدید بر تسریع پروژه‌های که در دست کار است متمرکز شود.
وی تصریح کرد به زودی گزارشی را از وضعیت شهر و شهرداری در جمع خبرنگاران در قالب نشست خبری ارایه خواهم کرد. رییس شورای شهر رشت گفت: ما سوار بر ریل هستیم و اگر ما درست در خط مقدم کار باشیم این قطار بر ریل توسعه شهر حرکت خواهد کرد.

احمد رمضانپور و محمدحسین عاقل‌منش کاندیدای ریاست شورا بودند که احمد رمضانپور 8 رای و محمدحسین عاقل‌منش دو رای را به دست آوردند و یکی از آرا هم سفید بود. بر این اساس احمد رمضانپور با کسب هشت رای از مجموع 11 رای به عنوان ریاست بعدی شورای شهر رشت انتخاب شد. 

در انتخاب نایب رییس شورای شهر نیز فرهام زاهد تنها گزینه نایب رییسی شورا بود که توانست با کسب 9 رای موافق مقام نایب دبیری خود را تکرار کند. زاهد از مجموع 11 رای 9 رای موافق به دست آورد و دو رای نیز ممتنع بود. 

بهراد ذاکری و حامد عبداللهی نیز کاندیدای خزانه‌داری شورا بودند که بهراد ذاکری توانست با کسب هفت رای موافق عبداللهی را برای رسیدن به این منصب ناکام بگذارد. همچنین بهراد ذاکری که برای تصدی سمت سخنگوی شورا ثبت نام کرده بود توانست با کسب ده رای موافق و یک رای ممتنع همزمان سخنگویی شورا را نیز بر عهده بگیرد. ذاکری تنها کاندیدای کسب مقام سخنگویی شورا بود.

محمدحسن علیپور نیز تنها کاندیدای منشی شورا بود که با کسب ده رای موافق و یک رای ممتنع منشی شورا شد. بر اساس قانون شورای شهر می‌تواند دو منشی داشته باشد اما تنها علیپور برای تصدی این پست ثبت نام کرده بود. 

 

* عکس آرشیوی است.