وضعیت دانشگاههای ایران در پایگاه رتبه بندی تایمز

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاههای ایرن توانسته اند در 9حوزه موضوعی در بین دانشگاههای برتر جهان قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمدجواد دهقانی در جمع خبرنگاران گیلان گفت: یکی از رتبه‌بندی‌های مهمی که تایمز به صورت سالانه انجام می‌دهد،ارزیابی و سنجش دانشگاه ها در حوزه های موضوعی مختلف است،این رتبه بندی در 11حوزه موضوعی کلی که برخی از آنها دارای چندین موضوع فرعی است، دانشگاههای برتر جهان را معرفی می‌کند.

وی افزود: دانشگاه های ایرن توانسته اند در 9حوزه موضوعی پزشکی، علم فیزیکی، هنر و علوم انسانی،علوم اجتماعی ،اقتصاد و تجارت، علوم زیستی، آموزش علوم کامپیوتری و مهندسی فناوری در بین دانشگاههای برتر جهان قرار گیرند.

دهقانی خاطرنشان کرد: در لیست منتشر شده از پر استنادترین دانشمندان جهان از کشور ایران نام 16پژوهشگر دیده می‌شود که نسبت به تعداد دانشمندان در سال 2017 این تعداد به بیش از دو برابر رسیده است.

وی تصریح کرد: در بین کشورهای جهان، آمریکا با دو هزار و 639پژوهشگر پراستناد در رتبه اول قرار دارد و پس از آن کشورهای انگلستان، چین،آلمان، استرالیا، هلند، کانادا، فرانسه ،سویس و اسپانیا در بین 10کشور برتر پژوهشگر پراستناد قرار دارند.

نظر شما:

security code