ناظر گمرکات گیلان خبر داد:

افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالا از گیلان


۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۰ | کد خبر: ۸۴۵ چاپ
افزایش ۵۲ درصدی صادرات کالا از گیلان

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های گمرکی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۵۲ درصدی صادرات از این استان بوده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه فعالیت‌های گمرکی در استان گیلان، اظهارکرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی توسعه فعالیت های گمرکی در همه بخش‌ها بوده است.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه توسعه صادرات، تغییر نحوه ورود کالاها از کالاهای مصرفی به کالاهای تولیدی و اساسی، از دستاوردهای ۴۰ ساله گمرکات گیلان است، افزود: در حوزه توسعه فعالیت‌های فیزیکی نیز در حال حاضر گمرک آستارا، گمرک ریلی، زمینی و دریایی فعال دارد.

وی همچنین در ادامه با اشاره به برخی آمارهای گمرکی در استان گیلان، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال شاهد افزایش ۵۲ درصدی در زمینه صادرات کالا بوده و از نظر وزنی نیز با رشد ۱۰۲ درصدی همراه است.

ناظر گمرکات گیلان به حجم صادرات این استان به کشورهای همسایه همانند جمهوری آذربایجان و روسیه اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون میزان حجم صادرات گیلان به روسیه و جمهوری آذربایجان به ترتیب  ۳۸ و  ۳۵ درصد است.

وی با بیان اینکه بیشترین صادرات گیلان به کشورهای همسایه انجام می شود، تصریح‌کرد: عضویت ایران در اتحادیه گمرکی کشورهای اورآسیا نیز در دست بررسی و یک فوریت آن در مجلس شورای اسلامی تصویب شده که امیدواریم با تصویب آن همکاری‌های تجارت گیلان با کشورهای منطقه بیشتر شود.