رد پای آب در تنوع غذایی گیلانیان


۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۳:۴۰ | کد خبر: ۸۴۹ چاپ
رد پای آب در تنوع غذایی گیلانیان

مدیرکل آموزش و پرورش گفت گفت: در تنوع غذایی و البسه گیلان رد پای آب مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، نادر جهان آرای در همایش بانوی آب که هم اکنون در سالن انتظام رشت در حال برگزاری است، گفت: اگر چه گیلان در بعد خانوار پایین ترین رتبه را در کشور دارد، اما با وجود مهاجرت هموطنانمان به گیلان با افزایش جمعیت مواجه هستیم و باید در مدیریت مصرف آب استان اقدامات جدی انجام دهیم.

وی افزود: درصد بالای با سوادی جمعیت گیلان همواره در جهت پیشرفت کشور نقش موثری داشته است و انتظار داریم همچنان با بهره گیری از فرهنگ بالای مردم این استان شاهد حفاظت از منابع آبی گیلان باشیم.

جهان آرای ادامه داد: از بانوان گیلان انتظار داریم با ظرفیت های نگرشی که به محیط زیست استان دارند، تلاش های مضاعف در مدیریت مصرف آب داشته باشند.

وی تصریح کرد: گیلان استان پرآب است و از گذشته وجود این منبع ارزشمند موجب شده است که شاهد تنوع غذایی و البسه مردمان در گیلان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تاثیر آب در همه حوزه ها خود را نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مردم اطلاعات چندانی در مورد تاثیرات کمبود آب ندارند و افزایش دانایی ها موجب خواهد شد که عدم هدر رفت آب را در موارد گوناگون شاهد باشیم. 

نظر شما:

security code