کتاب درسی زبان تالشی رونمایی شد / کتاب «تالشییَه درس» در سال تحصیلی پیش رو  تدریس خواهد شد

کلانشهر: کتاب درسی «تالشییَه درس» برای تدریس زبان تالشی در مدارس شهرستان تالش رونمایی شد.

در بخشی از جلسه شورای اداری شهرستان تالش که پیش از ظهر چهارشنبه بیست و دوم مرداد ماه نود و نه و با حضور روسای ادارات شهرستان تالش برگزار شد، از کتاب درسی «تالشییه درس» رونمایی شد.

از آن جا که پس از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش کشور قرار است زبان‌های محلی نیز به صورت فوق برنامه در مدارس کشور تدریس شود، این کتاب با شمارگان سه هزار نسخه توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش به چاپ رسیده است و قرار است در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ در اختیار دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی مقطع ابتدایی شهرستان تالش قرار گیرد و در مدارس شهرستان تالش تدریس شود.

در این کتاب که توسط شهرام آزموده یکی از آموزگاران شهرستان تالش نوشته شده است، هشت درس با موضوعات مختلف و به زبان تالشی گنجانده شده است و هر درس نیز دارای چند تمرین می باشد که دانش آموزان باید نسبت به حل آن ها پس از تدریس هر درس اقدام کنند.

کتاب «تالشییه درس» نخستین کتاب درسی به زبان تالشی در ایران است و تدریس رسمی زبان تالشی نیز به عنوان نخستین زبان از میان زبان های مختلف محلی در ایران است که در سطح مدارس تدریس خواهد شد و شهرستان تالش نیز نخستین شهرستان کشور است که توانسته است با موفقیت اجرای این طرح تا مرحله چاپ و شروع تدریس پیش ببرد و به زودی کتاب ها در اختیار دانش آموزان قرار خواهند گرفت.