داماش به جایگاه بهتری می اندیشد، ملوان برای بقا می جنگد

کلانشهر: در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی باید در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم قشقایی قرار گیرد دیداری که برای ملوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می توان گفت که شاید حساس ترین بازی این تیم در طول فصل باشد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هم اینک جایگاه چندان مناسبی در جدول رده بندی ندارد و یکی از گزینه های سقوط از این رقابت ها محسوب می شود، باید در این بازی خارج از خانه امتیاز کسب کند.

یاران اکبر میثاقیان باید در آخرین ایستگاه رقابت های لیگ دسته اول با دستی پر از دیار حافظ و سعدی بازگردند تا وضعیت ماندن خود را به اما و اگر نسپارند چون با پیروزی ملوان در این دیدار خارج از خانه به طور حتم سهمیه این تیم در لیگ حفظ خواهد شد.

با توجه به شرایط جدول رده بندی و همچنین شرایط سایر تیمها، ملوانان بدون درنظرگرفتن نتایج سایر دیدارها، با پیروزی در این بازی خارج از خانه می توانند بالاتر از نیروی زمینی قرار گیرند تا سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کنند.

اما اگر تیم ملوان در این بازی خارج از خانه مغلوب و یا به نتیجه مساوی دست یابد، باید منتظر بازی تیم های رایکا بابل و همچنین نیروی زمینی تهران با حریفان آنان باشد تا در صورت عدم پیروزی نیروی زمینی، سهمیه ملوان در لیگ حفظ شود.

با این وجود و با توجه به اینکه نیروی زمینی و رایکا باید در دیدارهای خانگی به مصاف رقبای خود بروند، کار برای ماندن ملوان در لیگ تا حدی سخت است و این تیم نیازمند کسب امتیاز در دیدار برابر قشقایی است.
به هرحال بازی ملوان به نوعی حساس ترین دیدار بین نمایندگان گیلان در هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول بشمار می رود و به طور حتم بازیکنان و کادرفنی این تیم تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهند بست تا با پیروزی در این دیدار سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کنند.

از سوی دیگر تیم فوتبال قشقایی شیراز که پذیرای تیم ملوان در هفته پایانی است، خیلی نتیجه دیدار برایشان اهمیتی ندارد و فقط برای انجام یک دیدار حیثیتی مقابل ملوان صف آرایی خواهد کرد.

شرایط برای تیم قشقایی شیراز به گونه ای است که با توجه به جایگاه این تیم در جدول رده بندی حتی در صورت کسب شکست خانگی، سهمیه خود را برای فصل آینده نیز حفظ می کند.

اما تیم ملوان نباید فریب این شرایط را بخورد چون به طور حتم تیم قشقایی شیراز برای انجام یک بازی پاک و برای اینکه حرف و حدیثی در میان نباشد با قدرت مقابل ملوان حضور خواهد یافت که این باعث می شود تا این دیدار از حساسیت ویژه ای برخوردار باشد.

هم اینک در جدول رده بندی و تا پایان هفته سی و سوم رقابت های لیگ دسته اول، تیم فوتبال قشقایی شیراز با کسب ۳۶ امتیار در مکان سیزدهم و ملوان بندرانزلی با کسب ۳۴ امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

 اما تیم فوتبال داماش گیلانیان دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول، باید در هفته پایانی این مسابقات در اراک رو در روی تیم قدرتمند آلومینیوم قرار گیرد.

داماشی ها که با پیروزی در چند دیدار اخیر خود موفق به حفظ سهمیه شدند، بدون استرس در این دیدار سخت به میدان خواهند رفت و بنا به گفته مسئولان این تیم، داماشی ها همانند گذشته به دنبال اجرای یک بازی پاک و شرافتمندانه هستند.

از طرفی گرچه نتیجه این دیدار تاثیر چندانی در جایگاه نهایی داماش ندارد اما این بازی برای آلومینیوم بسیار حساس و مهم است چون این تیم برای صعود به لیگ برتر می جنگد و برای اینکه شانس خود را در صعود به لیگ برتر افزایش دهد، به طور حتم باید برابر داماش به برتری برسد.

چون تیم فوتبال آلومینیوم اراک هم اینک در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و برای اینکه صعود این تیم به رقابت های لیگ برتر مسجل شود باید برابر داماش به برتری برسد تا نتیجه بازی مس کرمان دیگر تیم مدعی صعود به لیگ برتر تاثیری در صعود آلومینیوم اراک نداشته باشد.

با این وجود تیم داماش نیز کار سختی برابر تیم قدرتمند آلومینیوم اراک خواهد داشت چون اراکی ها برای اینکه همچنان امیدوار به صعود به لیگ برتر باشند، باید در این بازی داماش را شکست دهند تا به لیگ برتر صعود نمایند.

به هرحال تیم داماش فارغ از هرگونه استرس و حاشیه در این دیدار سخت خارج از خانه به میدان خواهد رفت که البته این امر نقطه اتکا و نقطه قوت داماشی ها محسوب می شود چون تیم هایی که استرس کسب امتیاز نداشته باشند، بهتر می توانند در میدان های سخت حضور یابند.

با این وجود باید منتظر ماند و مشاهده کرد که داماشی ها در هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول چه نتیجه ای را کسب خواهند کرد و آیا می توانند تیم قدرتمند آلومینیوم اراک را شکست دهند و یا مغلوب این تیم خواهند شد.

تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، آلومیینوم اراک با ۶۰ امتیاز در مکان دوم و داماش گیلانیان با کسب ۴۲ امتیاز در مکان داوزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان که به رقابت های لیگ دسته دوم سقوط کرده در یک دیدار تشریفاتی باید در هفته پایانی در رشت برابر فجر سپاسی شیراز به میدان برود.

سپیدرودی ها که با کسب نتایج ضعیف به رقابت های لیگ دسته دوم سقوط کرده اند در این دیدار برای دفاع از حیثیت خود به میدان خواهند رفت تا با پیروزی برابر فجرسپاسی، وداع تلخی با لیگ دسته اول داشته باشند.

این در حالی است که نتیجه این دیدار برای فجری ها نیز اهمیت چندانی ندارد چون این تیم توانسته سهمیه خود را در لیگ حفظ کند و این تیم فقط برای این تلاش می کند که رقابت های لیگ دسته اول را با کسب امتیاز در هفته پایانی  به اتمام برساند.

البته گفته می شود که شاید تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز در این دیدار که نتیجه آن تاثیری در جدول رده بندی و نیز روی سایر تیمها ندارد، برابر سپیدرود حضور نیابد.

 اگر این امراتفاق بیافتد، سپیدرودی ها بدون اینکه به خود زحمت دهند و در میدان مسابقه حاضر شوند، نتیجه سه برصفر به سود آنان خواهد شد تا سرخپوشان رشتی با پیروزی لیگ را به اتمام رسانده و از این مسابقات خداحافظی کنند.

تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم، فجرسپاسی شیراز با کسب ۴۲ امتیاز در مکان یازدهم و سپیدرود رشت با ۳۰ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.

به هرحال باید منتظر ماند و دید که نمایندگان استان گیلان در هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور چه نتایجی خواهند گرفت که به طور حتم بازی ملوان حساس ترین دیدار بین نمایندگان این استان است و همه فوتبال دوستان گیلانی به خصوص طرفداران این تیم منتظرند که ملوان در این دیدار امتیاز کسب کرده تا بتواند سهمیه خود را در لیگ حفظ کند.

نظر شما:

security code