در ۲ گروه ریاضی و انسانی؛

آغاز رقابت نیم میلیونی داوطلبان کنکور سراسری در دومین روز


۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۹:۴۰ | کد خبر: ۸۶۳۱ چاپ
آغاز رقابت نیم میلیونی داوطلبان کنکور سراسری در دومین روز

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه برگزار می‌شود و امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد با رقابت ۵۱۰ هزار داوطلب در گروه های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ادامه یافت.

کلانشهر: تاکنون آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزار شده است و امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آزمون‌های عمومی و اختصاصی خود را برگزار کردند و صبح جمعه ۳۱ مرداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح شنبه یکم شهریورماه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی آزمون خود را برگزار می‌کنند.

یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر در کنکور ۹۹ ثبت نام کردند که از این تعداد، ۶۶۸ هزار و ۶ نفر زن (۵۸.۲۸ درصد) و ۴۷۸ هزار و ۱۲۲ نفر مرد (۴۱.۷۲ درصد) هستند. برای این تعداد از داوطلبان تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

این دوره از آزمون سراسری متفاوت‌ترین آزمون در دوره‌های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح ۲۹ مرداد با شروع آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد و امروز ۳۰ مرداد با برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی ادامه یافت.