به مناسبت روز پزشک:

نامگذاری بخش اطفال بیمارستان انزلی به نام زنده یاد دکتر سیامک دیوشلی


۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۵۲ | کد خبر: ۸۶۷۵ چاپ

بخش اطفال بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی به نام شادروان دکتر سیامک دیوشلی از شهدای سلامت کادر درمان بندرانزلی در جبهه مقابله با ویروس کرونا، نامگذاری شد.

نامگذاری بخش اطفال بیمارستان انزلی به نام زنده یاد دکتر سیامک دیوشلی

کلانشهر: فرماندار بندرانزلی روز شنبه در این مراسم با تبریک روز پزشک به کادر درمان و بهداشت شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: در سال های اول انقلاب که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود، با شنیدن صدای مارش نظامی دل بسیاری از مادران و همسرانی که فرزندانشان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند به تپش می افتاد و در روزهای آغازین  جنگ با این ویروس ناشناخته نیز هر زمان سخنگوی وزارت بهداشت هشداری را اعلام و یا آماری ارائه می کرد همان حس و حال در دل خانواده های کادر درمان و بهداشت دیده می شد .

اسماعیل میرغضنفری افزود: خانواده کادر بهداشت و درمان و  جوانانی که داوطلبانه گام در مقابله با ویروس کرونا گذاشته بودند بیشترین  نگرانی و دغدغه را داشتند چون این افراد هیچ گونه تجربه ای در این خصوص نداشتند و اقدام آنها بسیار قابل تحسین و ارزشمند است.

وی با ابراز قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی همچنین گفت: در ایام مقابله با ویروس کرونا جوانان این مرز و بوم با وجود آگاهی از خطرجانی  به خاطر سایر هموطنانشان کمر همت برای مقابله با ویروس کرونا بستند و در این راه جانشان را کف دست گرفتند.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به سختی کار کادر درمان و بهداشت خاطر نشان کرد: حرفه  پزشکی از کارهای سخت دنیاست چون  مستقیما با درد مردم سر و کار دارد و  پزشکان و پرستاران علاوه بر رفع مشکلات جسمی بیمار با روح او نیز ارتباط برقرار می کنند.

میرغضنفری یادآور شد:  در سال های اول انقلاب به دلیل محدودیت های کشور هزاران پزشک غیر ایرانی در کشورمان حضور داشتند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همت دولت ها در ادوار گذشته، در حال حاضر نه تنها پزشک خارجی نداریم بلکه پزشکان ما در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی و امریکایی مشغول طبابت هستند و این از افتخارات نظام و انقلاب است .

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت روز پزشک و در راستای ارج نهادن به خدمات ارزنده دکتر سیامک دیوشلی ، متخصص اطفال که در جبهه مقابله با ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بر آن شدیم تا در روز پزشک بخش اطفال این بیمارستان را به نام این پزشک فداکار نامگذاری کنیم .

دکتر کامبیز تنهایی افزود: این کار تنها به عنوان تشکر از زحمات این پزشک دلسوز و محبوب بود .

وی ادامه داد: در صورت تکمیل بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، آن بخش نیز به نام سرپرستار شهیده تهمینه ادیبی دیگر شهید سلامت کادر بهداشت و درمان بندرانزلی نامگذاری می شود.

در این مراسم از پزشکان نمونه شهرستان بندرانزلی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد و حاضران در این مراسم با حضور بر مزار شهید دکتر دیوشلی با قرائت فاتحه و اهداء شاخه گل، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

دکتر سیامک دیوشلی پزشک وظیفه شناس و انسان دوست اهل انزلی ، متخصص اطفال بود که علاوه بر درمان بیماران در مطب شخصی خود، سالها در درمانگاه و بیمارستان دولتی این شهر ساحلی مشفقانه به درمان بیماران پرداخت و در شانزدهم اسفندماه سال گذشته به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


ایرنا