آغاز برداشت بادام زمینی در گیلان


۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۵۹ | کد خبر: ۸۶۹۱ چاپ
آغاز برداشت بادام زمینی در گیلان

کلانشهر: مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز برداشت محصول بادام زمینی در سطح دو هزار و ۵۰۷ هکتار از زمین های زیر کشت این شهرستان خبر داد.

مسعود امیربنده ای روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی همه ساله در اوایل اردیبهشت ماه توسط بادامکاران منطقه انجام می شود گفت: برداشت بادام زمینی از امروز در برخی  مناطق این شهرستان آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی مناطق کورکاء ، استخر بیجار ، پرکاپشت مهدیخانی ، خوشکاروندان ، نقره ده ، تمچال را از مهمترین مراکز کشت بادام زمینی این منطقه  عنوان و خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زمین های بادام زمینی این شهرستان در بخش بندرکیاشهر و ۴۰ درصد دیگر در بخش مرکزی قرار دارند ، ضمن آنکه بیش از ۵ هزار بهره بردار در زمینه کشت ، تولید و فراوری بادام زمینی منطقه فعالیت می کنند.

وی  یادآور شد: بطور متوسط در هر هکتار سطح زیر کشت بادام زمینی در این شهرستان حدود شش و نیم تن پیله تر بادام زمینی حاصل می شود که از این میزان حدود چهار تن دانه بادام زمینی به دست می آید.

به گفته امیربنده ای ، حدود ۹۰ درصد بادام زمینی مورد نیاز کشور در شهرستان آستانه اشرفیه تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ،  کیفیت بالا و طعم خوب را از ویژگی های محصول بادام زمینی این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: تولید این محصول استراتژیک همه ساله نقش موثری در رونق اقتصادی مردم منطقه دارد.

محصول بادام زمینی شهرستان آستانه اشرفیه با طول رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از نوع گلی است. کشت بادام زمینی به جز شهرستان آستانه اشرفیه در رشت ، تالش ، بندرانزلی و رودبار استان گیلان نیز انجام می شود و این محصول در پیشگیری از بیماری های قلبی ، عروقی ، سرطان و آلزایمر موثر است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما:

security code