سیل مسیر ارتباطی چندین روستا در بخش کرگانرود تالش را تخریب کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش های شدید در مناطق مختلف استان گفت: براساس گزارش های رسیده تا کنون مسیر ارتباطی روستاهای شامیلرزان به سمت بنون در بخش کرگانرود تالش براثر بالاآمدن آب سطح رودخانه تخریب و قطع شد.

کلانشهر: امیر مرادی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در همین راستا به بخشداران ابلاغ شد تا  از امکانات بخش خصوصی و دولتی جهت مقابله با طغیان رودخانه در خدمت مردم باشند؛ ضمن آنکه بخشداران بخش های همجوار نیز امکانات خود را بسیج ودر جلوگیری از خسارت ها به هم کمک نمایند.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان و آمادگی و تمهیدات اندیشیده شده در این ارتباط یادآور شد: به فرمانداران و بخشداران منطقه توصیه های لازم ارائه شده تا تمهیدات لازم را اندیشیده و خسارت های احتمالی در این بارش ها به حداقل برسد.

وی گفت : در حال حاضر به علت شدت بارش ها به ویژه در مناطق کوهستانی رودخانه‌های خطبه سرا و لیسار به مرحله هشدار رسیده و با توجه به این وضعیت؛ ساکنان این منطقه و تردد کنندگان باید تمهیدات لازمرا برای گرفتار نشدن در سیلاب های احتمالی فراهم آورند.

وی با اشاره به  اینکه بخش هایی از روستاها از جمله روستای سلچه چال رودسر در گذشته دچار  رانش و لغزش شده اند، اظهار داشت: بدلیل شدت بارش ها باید مردم مناطق روستایی درگیر رانش و لغزش دقت کنند که این مناطق در این ایام به شدت ناامن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواست تا پایان بارشها در مکان های امن ساکن شوند؛   ضمن آنکه شهروندان  از ترددهای غیرضروری در راه های استان به ویژه مناطق کوهستانی و استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بپرهیزند.

گزارش هواشناسی حاکیست بارندگی و وزش باد شدید و خیلی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ تا اواخر فردا دوشنبه ادامه دارد و بتدریج از اواخر وقت روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی، شرایط برای کاهش ابرناکی و روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته فراهم است.


ایرنا