درگیری بنیاد مستضعفان با اهالی روستایی در حاشیه اهواز

تیراندازی از تکذیب تا واقعیت


۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۱:۲۵ | کد خبر: ۸۷۴۹ چاپ
تیراندازی از تکذیب تا واقعیت

کلانشهر: درحالی که خبرهای واصله از درگیری ماموران انتظامی و امنیتی با مردم روستای ابوالفضل حکایت دارد، خبرگزاری فارس به نقل از فرمانده نیروی انتظامی اهواز تیراندازی به مردم را تکذیب کرده است.
بنیاد مستضعفان چند روزی است که با ادعای غیرقانونی بودن سکونت اهالی این روستا، برای تخریب منازل آن‌ها اقدام کرده است.
درگیری‌ها در اهواز درحالی انجام شده‌اند که سرهنگ محسن دالوند، رئیس پلیس اهواز، به فارس گفته یک نفر از ماموران شهرداری و چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی در اثر پرتاب سنگ معترضان زخمی شده‌اند.
با وجود تکذیب شلیک از طرف او، علی بیرانوند، معاون دادستان اهواز گفته برخی  با تقطیع کلیپ‌ها سعی در وارونه کردن موضوع دارند.
او گفته با "زمین خواری افراد مفسد که خود را در پشت افراد عادی مخفی می کنند" برخورد خواهد شد.
معاون دادستان در حالی بحث "زمین‌خواری" را مطرح کرده که روزنامه شرق، چاپ تهران، در گزارشی از سابقه نزدیک به ۴۰ ساله سکونت آنها در این منطقه نوشته است.
در گزارش شرق آمده که اهالی روستا "اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد از سال ۶۴ تا ۷۰، بخشی از اهالی روستا از طریق طرح سلمان، آب کشاورزی برای کشت گندم و جو و سبزی و صیفی در اختیار داشته‌اند".
شرق افزوده: "این سند نشان می‌دهد اهالی روستا سابقه‌ای نزدیک به سکونت ۴۰‌ ساله در محل دارند... آنها می‌خواهند سابقه سکونتشان از سوی تصمیم‌سازان به رسمیت شناخته شود."