رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۸۳۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مازندران / وضعیت رامسر فراتر از قرمز است


۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۱:۳۹ | کد خبر: ۸۷۵۱ چاپ
۸۳۳ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مازندران / وضعیت رامسر فراتر از قرمز است

کلانشهر: با وجود آنکه مسئولان ستاد استانی مقابله با کرونا معتقد هستند میزان مرگ و میر در مازندران در موج دوم شیوع ویروس کرونا حدود ۲ درصد کاهش یافت اما وضعیت بسیاری از شهرستان ها این استان قرمز است و این وضعیت در برخی شهرستان ها همانند رامسر از قرمز نیز فراتر رفته است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا در این دانشگاه با بیان اینکه در زمان اپیدمی بیماری مرگ های مشکوک نیز کرونا محسوب شد، از کاهش ۲ درصدی تعداد مرگ و میر در موج دوم کرونا خبر داد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده حدود ۵۰ درصد افرادی که به ICU می روند فوت می کنند که باید اقداماتی صورت گیرد تا افراد به این مرحله نرسند.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستان ها تاکید و با اشاره به تامین دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستان ها، روسای بیمارستان ها را موظف به کنترل وضعیت تولید و مصرف اکسیژن در این مراکز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در سطح جامعه، افزود: می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابتلا به بیماری را در حد زیادی کاهش داد.

بستری ۶۲۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در مازندران

موسوی خواستار فاصله گذاری اجتماعی و رعایت الزامات بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر شد و بر تشدید نظارت بازرسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق واحدهای استانی و شهرستانی تاکید کرد و گفت: اگر هوشیار نباشیم و نکات بهداشتی را در مراسم عزاداری رعایت نشود فاجعه آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در همین مدت  ۱۳۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی گفت: هم اکنون ۶۲۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

وی افزود: فاصله گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی در مراسم عزاداری محرم و صفر رعایت شود. اگر این مسائل رعایت نشود فاجعه آفرین خواهد بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: هموطنان عزیز از مسافرت به مازندران در روزهای اخیر خودداری کنند. افرادی هم که به دلیل بومی بودن در این ایام قصد سفر به استان دارند توجه کنند که با حضور در تجمعات خانوادگی و فامیلی خطر انتشار و ابتلا به بیماری را تشدید می کنند.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید بستری و ۳۴ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۸ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

رامسر در وضعیت فراقرمز/ سفر به رامسر اکیدا ممنوع

رئیس شبکه بهداشت رامسر با تائید وضعیت قرمز شهرستان اظهار کرد: اعلام وضعیت‌های هشدار، قرمز و فراتر از آن به تعداد بستری شدگان و مبتلایان روزانه بیماری کرونا در هر شهرستان بستگی دارد که برحسب میانگین و معیارهای وزارت بهداشت تعیین شده و چنانچه آمار روزانه از تعداد مشخصی فراتر رود وضعیت قرمز اعلام می شود.

حمیدرضا مبشری در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: وضعیت دیروز و امروز رامسر حتی از شرایط قرمز نیز فراتر رفته است اما این بدان معنا نیست که ظرفیت پذیرش بیمارستان به اتمام رسیده باشد، ضمن اینکه این امکان نیز وجود دارد که در روزهای آتی شرایط بهتر شود.

مبشری با بیان اینکه بیش از ۵۰ روز متوالی است که وضعیت استان مازندران در شرایط قرمز قرار گرفته تاکید کرد: بسیاری از شهرهای استان چنین شرایطی را تجربه می‌کنند و میانگین کلی آمار مبتلایان و فوت شدگان بیمارستان‌ها سبب شده تا وضعیت قرمز در مازندران پایدار شود.

وی خطاب به مسافرانی که قصد عزیمت به مازندران را دارند هشدار داد: با توجه به استمرار وضعیت قرمز در استان و نیز شرایط فراتر از هشدار شهرستان‌های غربی استان به خصوص رامسر، اکیدا از مسافرت به استان‌های شمالی و بخصوص شهرستان‌های استان مازندران اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا هم اکنون ۸۳۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام