طبق نتایج یک تحقیق؛

کشورهایی که رهبران زن دارند در مهار کرونا موفق تر بوده اند


۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۲۳:۰۵ | کد خبر: ۸۷۶۱ چاپ

طی بررسی‌های انجام شده، ۵ کشور دنیا که همگی رهبرانی زن دارند، در مهار و مدیریت ویروس کرونا و بهبود شرایط کشور موفق‌تر از همتایان خود در دیگر کشور‌ها بودند.

کشورهایی که رهبران زن دارند در مهار کرونا موفق تر بوده اند

کلانشهر: مجمع جهانی اقتصاد و مرکز تحقیقات سیاست اقتصاد ١٩٤ کشور را بررسی کردند و در نتیجه کشور‌هایی که رهبرانشان زن هستند. در مهار کرونا موفق تر نشان داده‌اند.

از جمله این کشور ها می‌توان به آلمان، تایوان، فنلاند، دانمارک و نیوزلند اشاره کرد.

بر اساس آخرین آمار‌های پایگاه اطلاع رسانی وُرلدامتر، آلمان با بیش از ۲۴۰ هزار مبتلا در رده بیستم بیشترین مبتلایان دنیا قرار دارد که از این تعداد، بیش از ۲۱۴ هزار تن بهبود یافته و درمان شده‌اند و ۹۹۵۳ تن نیز جان باختند که نشان از موفقیت ۸۹/۲ درصدی آلمان در احیا و درمان مبتلایان به کرونا در این کشور دارد و میزان مرگ بر اثر کرونا در این کشور ۴/۱۴ درصد است.

فنلاند با ۸۰۱۹ تن مبتلا در رده نود و هشتم مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد که از این تعداد، ۷۲۰۰ تن درمان شده‌اند و ۳۳۵ تن نیز جان باختند که نشان دهنده بهبودی ۸۹/۷ درصد از مبتلایان به کرونا در فنلاند است و میزان مرگ بر اثر کرونا در فنلاند ۴/۱ درصد است.

دانمارک با ۱۶۶۲۷ تن مبتلا در رده هفتاد و هفتم مبتلایان به کرونا در دنیا قرار دارد که از این تعداد ۱۴۷۶۳ تن بهبود یافتند و ۶۲۴ نیز جان باختند که ۳/۷۵ درصد از کل مبتلایان را شامل می‌شود و نشان از موفقیت دانمارک در بهبود ۸۸ درصد از مبتلایان به کرونا را دارد.

نیوزلند نیز با ۱۷۰۲ مبتلا در رده صد و چهل و چهارم مبتلایان به کرونا در دنیا قرار دارد که از این تعداد ۲۲ تن جان باخته و ۱۵۵۴ تن که ۹۱ درصد کل مبتلایان به کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهند نیز بهبود یافته و احیا شدند.

و اما تایوان با ۴۸۷ مبتلا صد و هفتادمین کشور به لحاظ شمار مبتلایان به کرونا می‌باشد که از این تعداد ۴۶۲ تن یعنی معادل ۹۴ درصد کل مبتلایان به کرونا در تایوان بهبود یافته و درمان شدند و نرخ تلفات کرونا در این کشور نیز نزدیک به ۱/۴ درصد است.