وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ابلاغ استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک ها به سازمان بهزیستی


۱۳۹۹/۰۶/۰۷ - ۱۶:۳۱ | کد خبر: ۸۷۷۴ چاپ
ابلاغ استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک ها به سازمان بهزیستی

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که استخدام نیرو و محتوای آموزشی مهدکودک‌ها براساس قوانین و استانداردهای آموزش و پرورش است، اظهارکرد: استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها، از سوی آموزش‌وپرورش به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

کلانشهر: محسن حاجی میرزایی در جلسه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب اردیبهشت‌ماه ۹۹ گفت: طبق این آیین‌نامه مسئولیت و صدور مجوز مهدکودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی قرارگرفته است و صدور مجوز تأسیس پیش‌دبستانی نیز بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش است.

وی به تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی در این آیین‌نامه اشاره و اظهارکرد: بر اساس این آیین‌نامه نظارت بر مهد کودک‌ها از حیث رعایت شاخص‌های آموزشی و پرورشی و محتوای آموزشی بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش است.

حاجی میرزایی تأکید کرد: طبق این آیین‌نامه مقرر شده است که محتوای آموزشی توسط وزارت آموزش‌ و پرورش ظرف شش ماه از تاریخ تصویب آیین‌نامه تهیه و پس از تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش به سازمان بهزیستی برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر آموزش‌وپرورش به ماده ۸ و ۹ این آیین‌نامه اشاره کرد و گفت: بر این اساس به‌کارگیری کارکنان مهدکودک‌ها بر اساس قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر است و استانداردهای آموزش محتوای آموزشی به مؤسسان و کارکنان مهدکودک، توسط وزارت آموزش‌وپرورش تهیه و برای اجرا در مهدکودک‌ها به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

گروه سنی ۴ تا ۶ سالگی به‌عنوان دوره پیش‌دبستانی و قبل از ۴ سالگی دوره مهدکودک تعیین شود

مجتبی زینی‌وند - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی - در این جلسه گفت: در تدوین آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به مصوبه جلسه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه کلیه مسائل آموزش پیش‌دبستانی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود، استناد شده است.

وی ادامه داد: در مصوبه ۶۹۹ شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید شده است که بر اساس مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع صدور مجوز تأسیس، فعالیت و انحلال کلیه مراکز پیش‌دبستانی در کشور، وزارت آموزش‌وپرورش است.

بنابرا اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه اختلاف‌نظری در تعریف گروه سنی مهدکودک و پیش‌دبستانی بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی وجود داشت، گفت: پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش این است که گروه سنی ۴ تا ۶ سالگی به‌عنوان دوره پیش‌دبستانی و قبل از ۴ سالگی دوره مهدکودک تعیین شود


ایسنا