دانشگاه آزاد برای راه اندازی سه رشته جدید اعلام آمادگی کرد

صنایع دستی، متناسب با زیست بوم گیلان و آموزش پرستاری و دامپزشکی سه رشته مطرح شده هستند


۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۴:۳۳ | کد خبر: ۸۸۷۲ چاپ
صنایع دستی، متناسب با زیست بوم گیلان و آموزش پرستاری و دامپزشکی سه رشته مطرح شده هستند

کلانشهر: رئیس دانشگاه آزاد کشور از آمادگی این نهاد آموزشی برای راه اندازی رشته های صنایع دستی متناسب با زیست بوم منطقه، آموزش پرستاری و دامپزشکی در استان گیلان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ محمدمهدی طهرانچی روز چهارشنبه  در دیدار با ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه  این استان از استان های دارای پیشینه فرهنگی دیرینه است، تفاوت دانشگاه آزاد با دیگر دانشگاه‌ها را در رویکرد و کارکرد آن دانست.

وی با بیان این که جایگاه رشته های پزشکی و پیراپزشکی در گیلان خالی است و باید این خلا پر شود ،خاطرنشان کرد: در همین راستا؛ دانشگاه آزاد جهت گیری های خود را متناسب با نیاز مردم در نقاط مختلف کشور تنظیم می کند.

طهرانچی راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در گیلان را گامی در مسیر توسعه فعالیت‌های پژوهش محور و فناورانه در این استان عنوان و تصریح کرد: باید مطالعات این بخش را به سمت و سوی اشتغال، مهارت آموزی و تولید ثروت سوق دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد کشور ، توسعه کیفی هوشمند در امر آموزش را از جمله اهدافی دانست که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جدی آن را دنبال می‌کند.

ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد در اشتغال و تولید ثروت

استاندار گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت مطابق با اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی استان گفت: لازم است رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان راه اندازی شود.

ارسلان زارع با اشاره به پیشینه درخشان علمی و فرهنگی گیلان  افزود : گیلان در بسیاری از شاخص های مهم توسعه و پیشرفت کشور اعم از اجتماعی و فرهنگی، تاثیرگذار بوده و در تحولات سیاسی نیز نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه گیلانیان در عرصه سازندگی و توسعه کشور در بسیاری از شاخص ها فراتر از سهم جمعیتی خود عمل کرده اند ، ادامه داد: در حوزه آموزش نیز رشته های تحصیلی و مراکز آموزش عالی متعددی در استان شکل گرفته که فارغ التحصیلان آن در کشور رتبه هایی خوبی به خود اختصاص داده اند و در رقابت‌های علمی ، المپیادی و جشنواره ها همواره جایگاه ممتازی کسب می کنند.

استاندار گیلان یادآور شد: از همان ابتدای شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی، شعبه های متعددی از آن در گستره شرق تا غرب گیلان فعال شد و در بسیاری از رشته‌های تحصیلی به تربیت دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت.

وی با اشاره به تولید مقالات و انجام پژوهش های فناورانه از سوی دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در استان گفت: مطالبات مردم و مسئولان از دانشگاه آزاد بعنوان بزرگترین دانشگاه دنیا فراتر از کارکردهای امروز بوده و لازم است فعالیت های این دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل ۳ و ۴ هدایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی در اشتغال و تولید ثروت همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی و بر اساس اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان خاطرنشان کرد: راه اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در واحدهای دانشگاه آزاد استان، امری لازم است و می توان از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در این مسیر بهره گرفت.

زارع  ابراز امیدواری کرد با توجه به مراودات اجتماعی و ارتباطات خوب سیاسی و اقتصادی گیلان با کشورهای همسایه شمالی ، با راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان؛ طی مدت کوتاهی شاهد جهش علمی در این بخش باشیم.

استاندار گیلان همچنین در خاتمه با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیتهای آموزشی اظهار داشت : با تلاش‌های صورت گرفته ، شاهد حفظ کیفیت در امر آموزش در دانشگاه آزاد بودیم که قابل تقدیر است.

افزون بر ۳۵ هزار دانشجو در ۱۵ واحد و مرکز دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.