جذاب های تعجب آور؛ سوال از شهردار دوباره کلید خورد

حاج محمدی: خانه شهردار قبلی 400 متر بود اما خانه من 200 متر است / علوی: پاسخ های شهردار مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بود


۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۲۰:۲۴ | کد خبر: ۸۸۷۹ چاپ
حاج محمدی: خانه شهردار قبلی 400 متر بود اما خانه من 200 متر است / علوی: پاسخ های شهردار مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بود

کلانشهر _ گروه سیاسی: احمد رمضانپور نرگسی امروز در جلسه شورای شهر رشت گفت: عزای سرور و سالار شهیدان را پشت سر گذراندیم و مردم رشت با وجود شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برای امام حسین(ع) عزاداری کردند.
وی تصریح کرد: شرایط کار و اشتغال در استان باید با توجه روزافزون به بخش تعاون و اصل وضعیت بهتری به خود بگیرد.
رییس شورای شهر رشت ادامه داد: امروز صد و شصتمین جلسه شورا است و شهردار رشت برای پاسخگویی به سوالات اعضا در جلسه حضور می‌یابد.
وی افزود: سوال پرسیدن از شهردار حق اعضای شورا است و شاید خواست شهروندان نیز باشد. رمضانپور گفت: لازم است امنیت کاری برای شهردار ایجاد کنیم. سوال های پی در پی از شهردار و مطرح شدن استیضاح شدن یا نشدن وی موجب می شود که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری معطل شوند.

بهراد ذاکری در ادامه خطاب به حاج محمدی که در جلسه حضور یافت، گفت: امیدوارم از سوالات ما ناراحت نشوید و این وظیفه نظارتی اعضای شورا است.
وی افزود: خواهش مشخص من این است به خود سوالات پاسخ دهید و از کلی گویی ها پرهیز شود.
ذاکری ادامه داد: حتما توضیح بدهید چرا برای تهیه مسکن از یکی از اعضای شورا مبلغی پول قرض کردید در صورتی که خانه سازمانی در اختیار شما قرار گرفت.
وی تصریح کرد: شهرداری رشت مشکلات مالی دارد و چرا شما 450 میلیون تومان پول قرض گرفتید و در خانه 900 میلیون تومانی اسکان گزیدید.
عضو شورای رشت گفت: جدا از بحث عرفی بحث وجدانی هم در این قضیه مطرح است، چرا فکر نکردید که وقتی پولی از یک عضو شورا می گیرید در مراحل بعد در مقابل خواسته های این عضو شورا که حامد عبدالهی است مجبور به پذیرش برخی از تقاضاها خواهید بود. ذاکری در ادامه از حاج‌محمدی خواست در خصوص روش انتخاب مشاوران نیز توضیح دهد.

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: پروژه گیل لند هنوز در هاله ای از ابهام است و ما و شهروندان نسبت به این پاسخ های شفافی از شما دریافت نکردیم.

ذاکری در ادامه به قطع درختان در خیابان معلم رشت اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه قرار بود درختان دیگری جایگزین شوند چرا تاکنون نسبت به کاشت مجدد درختان اقدام نکردید این در حالیست که در اسفندماه گذشته اجرای این کار از نظر فنی مهیا بوده است. ما رشتوند هستیم و بسیار پیگیری کردیم و این مساله برایمان مهم بود و پاسخ درستی به افکار عمومی داده نشد. ذاکری در مورد کارخانه کود آلی نیز سوالاتی پرسید.

 

حاج‌محمدی: دکتر نصرتی در خانه 400 متری اسکان داشت اما خانه‌ی من 200 متر است

ناصر حاج محمدی در ادامه جلسه در پاسخ به سوالات ذاکری گفت: بهراد ذاکری علاقه زیادی به شهر دارد و این امر در مطرح کردن سوالاتشان مشخص است.
وی افزود: سومین بار است که پاسخگویی اعضای شورا هستم و این مساله موجب افزایش آگاهی مردم از موضوعات شهر می شود.
حاج محمدی خاطرنشان کرد: برای رودخانه‌های رشت و تراموا و پروژه های دیگر سفری به تهران داشتم و کارها رو به جلو است. در خصوص منزلم این را باید بگویم که خانه شهردار رشت نیاز به دو سال تعمیر داشت و به دلیل مشکل ایمنی و احتمال آتش گرفتن سقف مجبور شدم مکان دیگری را اجاره کنم.
وی ادامه داد: دکتر نصرتی در خانه 400 متری سکنی داشتند و من در خانه نصف این مساحت اسکان یافتم. نیمی از ودیعه را شهرداری پرداخت می کرد و در نهایت یک واحد آپارتمان اجاره کردم که نیم بهای آن توسط شهرداری پرداخت شد و مابقی هم به نوع دیگر پرداخت شد که مشکل قانونی ندارد.
شهردار رشت در مورد مشاوران خود خاطرنشان کرد: همان توضیحاتی که در شورا ارایه شد را مجددا مطرح می کنم و هیچ کار غیرقانونی در این خصوص انجام نشده است.


وی. در مورد کارخانه کود آلی گفت: این کار تخصصی است و اگرچه در ابتدا مخالف بودم اما با توجه به وضعیت پسماند رشت مشاور پروژه به شدت تاکید داشت که این کار انجام شود و من با نظر کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت نهایتا نظر مشاور را پذیرفتم اما هنوز با فناوری لین ترنر مخالفم.
حاج محمدی تصریح کرد: در خصوص تامین منابع مالی موفق به پرداخت به موقع پرسنل و معوقات آنها شدیم. ضمن اینکه بخشی از بدهکاری و مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است و شهرداری در مورد پرداخت حقوق روی غلطک افتاده است. خوشبختانه 300 میلیارد تومان بدهکاری دولت به شهرداری استحصال شده است.

وی در مورد قطع درختان گفت: کاشت درخت باید در زمان مناسب صورت بگیرد و تکنولوژی حمل درختان جدید با همان قطر در رشت وجود نداشت. برخی اعضا با عینک بدبینی به عملکردهای من نگاه می کنند و باید منطق را در نظر بگیرند.

ذاکری: کاش همه مثل شما می‌توانستند در خانه 900 میلیون تومانی زندگی کنند

ذاکری گفت: من هنوز قانع نشدم. کاش برای همه مردم این شرایط فراهم شود تا در خانه ای مانند خانه شما زندگی کنند. وی در پاسخ به شهردار که مدعی بودند خانه شان معمولی است، خاطرنشان کرد: یک خانه با ودیعه 900 میلیون تومان اصلا معمولی نمی تواند باشد. ذاکری ادامه داد: قبول کنید در انتخاب مشاوران دقت نکردید.

عبداللهی: قرض من به شهردار در عالم رفاقت صورت گرفت

حامد عبدالهی عضو شورای شهر رشت در ادامه جلسه به عنوان موافق پاسخ های شهردار رشت گفت: اختلاف نظر در مورد عملکرد شهردار از ابتدای شورای پنجم وجود داشت اما خوشبختانه در کلیات مشکلی به وجود نیامد. وی افزود: در سال چهارم با ریاست اقای رمضانپور از همان روز اول با تنش جدید مواجه بوده ایم.
عبدالهی خاطر نشان کرد: عملکرد رییس شورای فعلی رشت ضعیف است و دو ربیس قبلی بهتر عمل کردند.
وی تصریح کرد: قرض دادن به یک فرد اصلا کار خلاف قانون نیست و قرض من به شهردار رشت در عالم رفاقت صورت گرفت. عضو شورای شهر رشت. خطاب به حجت جذب خواست تا نسبت به پرداخت پول جهت برگزاری همایش در تالارشان اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کار شورای در سال آخر ختم به خیر شود.

رمضانپور: اگر می‌دانستم وجودم انقدر سنگین است، نمی‌آمدم

ربیس شورا در پاسخ به عبدالهی گفت: اگر می دانستم اینقدر وجودم سنگین است اصلا نمی‌آمدم. من دیکتاتور نیستم و اینجا خانه ملت است و کارها طبق روال پیش می رود. وی افزود: من تلاش دارم تا حقی از اعضای شورا و یا مردم برای سوال کردن ضایع نشود.

جذب: از وقتی حاج‌محمدی به رشت آمده شهر پسروی می‌کند

حجت جذب به عنوان مخالف شهردار گفت: از زمان شروع کار شهردار شهر نه تنها رو به جلو نیست و به سمت پسروی می رود.
وی در خصوص پولی که به حامد عبدالهی در مورد برگزاری یک همایش در تالار گلستان (متعلق به عبداللهی) گفت: این همایش شخصی نبوده و مبلغ آن توسط شهردار باید پرداخت می شد.

 

علوی: پاسخ‌های شهردار مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بود

در ادامه امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت گفت: برخی پاسح های شهردار مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بود. وی افزود: پرداخت حقوق بهمن ماه سال 98 در زمان مدیریت ایشان کذب محض است.