۶۷ درصد شالیزارهای گیلان مستعد یکپارچه سازی

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۶۷ درصد اراضی شالیزاری گیلان مستعد اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مجتبی شاه‌نظری با بیان اینکه 600 هکتار از شالیزار‌های گیلان در دست تجهیز و یکپارچه سازی اراضی است،گفت: تجهیز و یکپارچه‌سازی این مقدار شالیزار اواخر خردادماه سال آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: برای تجهیز و یکپارچه سازی این شالیزار‌های گیلان حدود ۸ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

شاه‌نظری با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۷ هزار هکتار معادل ۳۶ درصد از شالیزار‌های گیلان تجهیز و یکپارچه سازی شده است گفت: اجرای این طرح در ۱۰۰ هزار هکتار دیگر از شالیزار‌های استان در سال‌های آینده برنامه ریزی شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد اضافه کرد:۱۶۰ هزار هکتار معادل ۶۷ درصد این اراضی مستعد اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی است.

شاه‌نظری با بیان اینکه اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برای حفظ و حاصلخیزی شالیزار‌ها اجرا می‌شود، افزود: افزایش راندمان آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب، تسهیل در ایجاد مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید از مزایای اجرای این طرح است.

وی ساخت جاده بین مزارع، کانال‌های آبیاری و زهکشی و تسطیح و قطعه بندی اراضی را از مراحل اجرای تجهیز و یکپارچه سازی شالیزار‌ها اعلام کرد.

شالیکاران گیلانی سالانه ۷۵۰ هزار تن معادل ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می‌کنند.

نظر شما:

security code