اعظای نشان درجه یک هنری به شاعر گیلانی


۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۲:۵۵ | کد خبر: ۸۹۹۲ چاپ
اعظای نشان درجه یک هنری به شاعر گیلانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: گواهینامه درجه یک هنری به استاد تیمور گرگین اعطا شد.

کلانشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: این نشان هنری که معادل دکتری است در رشته شعر به استاد تیمور گرگین ترانه سرا و شاعر گیلانی اعطا شد.

فیروز فاضلی افزود: این نشان درجه یک هنری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، با امضای نماینده وزیر، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به شاعر گیلانی اعطا شد.

تیمور گرگین چولابی از ترانه‌سرایان پرکار و از شاعران طنزپرداز گیلک در سال ۱۳۱۳ در روستای چولاب کوچصفهان متولد شد و از ۱۳۲۸ به شعر و نویسندگی روی آورد.

مجموعه شعر «ستاره های کور»، « تیره روز»، «شعر و نوول»، «طاغوت در تابوت»، مجموعه دوبیتی های گیلکی «چهار دیوان دختر رشتی»، « درخشان‌ترین شاهکارهای شعرا»، «گلبانگ گیلان»، «امروز چه کسی می‌تواند شاعر باشد؟»، «سروده‌های کودکان» و «چگونه بنویسیم تا ایراد نگیرند؟» از آثار تیمور گرگین است.

از ترانه های وی می‌توان به «پاچ لیلی»، «ایشاره»، «ستاره من»، «کشتی عاشق»، «آب طلا»، «دختر بهار»، «خانم گوله»، «تی عاشقم»، «افسوس»، «فریاد ماهیگیر»، «سفر»، «عروس زیباکنار» و «مهتاب شب» نام برد.


صداوسیما