استقبال گردشگران خارجی از مجتمع آبدرمانی آستارا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا گفت: مجتمع آبدرمانی آستارا در مدت زمان کوتاه افتتاح، به عنوان ظرفیتی جدید در جذب گردشگر خارجی شهرستان خودنمایی می کند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، داریوش ملک زاده اظهار کرد: ایجاد زیر ساخت های ویژه با هدف جذب گردشگر داخلی و خارجی از مهمترین اهدافی است که در دستور کار ادارات مرتبط شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعت «توریسم» امروزه به عنوان یک مبحث بی بدیل نقش اساسی را توسعه و پیشرفت جوامع مختلف ایفا می کند، ادامه داد: در شهرستان آستارا اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که دهکده گردشگری تله کابین حیران، باغ پرندگان، پناهگاه حیات وحش لوندویل، پارک جنگلی بی بی یانلو، احداث بازارهای عرضه البسه و پوشاک خارجی و هتل های ستاره دار، نمونه ای از این اقدامات هستند.

ملک زاده با تأکید بر اینکه همه ساله به طور متوسط حدود 800 هزار نفر از اتباع کشورهای خارجی از مرز زمینی آستارا تردد می کنند، افزود: ارتقای کیفیت خدمات دهی به این حجم انبوه از مسافر و یا گردشگر خارجی بدون برنامه و حمایت از سرمایه گذار داخلی و خارجی ممکن و میسر نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر و پایانه بین المللی ریلی از دیگر عوامل حضور گردشگران خارجی در این شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: همزمان با 5 آذر 1397، آخرین روز از هفته وحدت و سالروز میلاد با سعادت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، مدرنترین مجتمع آبدرمانی استان گیلان توسط بخش خصوصی در بندر مرزی آستارا افتتاح شد که پس از گذشت حدود 72 روز از زمان بهره برداری، مجموعه مذکور نقش تأثیر گذار خود را در جذب گردشگر خارجی نشان داد. 


وی از حضور روزانه 10 الی 15 گردشگر خارجی در این مجتمع اشاره کرد و توضیح داد: گردشگرانی که تاکنون از این مجتمع استفاده کرده اند، از کشورهای روسیه، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، داغستان و گرجستان هستند.

 پروژه آبدرمانی آستارا با زیربنای 420 متر مربع در دو فاز اجرا شد که فاز نخست بالغ بر 170 مترمربع وسعت دارد و شامل استخر، ماهی درمانی، حمام ترک، سونای خشک و بخار، تردمیل و دوچرخه داخل آب، جکوزی 8 نفره، تونل آب سرد، وان انفرادی و سایر امکانات می باشد.

آغاز عملیات اجرای فاز دوم همزمان با بهره برداری از فاز اول آغاز شده است و بالغ بر 250 مترمربع زیربنا خواهد داشت که شامل باشگاه فرهنگی ورزشی بدنسازی، هیدروتراپی، فیزیوتراپی، کافی شاپ و بوفه خواهد بود.