حضور ۲۰ درصدی دانش آموزان گیلانی در مدارس


۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۲۲:۴۴ | کد خبر: ۹۲۳۰ چاپ
حضور ۲۰ درصدی دانش آموزان گیلانی در مدارس

کلانشهر: در اولین روز پاییز، سال تحصیلی جدید با رنگ و بویی متفاوتی از سالهای گذشته آغاز شده است و برای اولین بار امسال بوی ماه مهر در فضای مدارس و کلاسهای درس نپیچید و کلاسهای درس خالی تر ازهمیشه و بدون حضور دانش آموزان بازگشایی شدند.

مرور نوشت: هرچند که دو هفته از آغاز رسمی سال تحصیلی گذشته اما طبق آمارهای موجود بسیاری از خانواده ها رغبتی به فرستادن دانش آموزان به کلاس درس و دریافت آموزش حضوری در مدارس نشان ندادند. این درحالیست که وزرات آموزش و پرورش بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس تاکید دارد، اما همچنان اعتماد لازم درمیان خانواده ها مبنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی درمدارس ایجاد نشده است و به آموزشهای مجازی اکتفا کرده اند.

درهمین رابطه روزگذشته «ارسلان سالاری» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درنشست کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک استان از حضور کمتر از ۲۰ درصد دانش آموزان درکلاس‌های مدارس گیلان خبرداد و گفت: بازگشایی واحدهای آموزشی درشرایط کنونی، از دغدغه‌های به‌ حق همه‌ی خانواده‌هاست. طبق آمارها ۶۰ درصد دانش آموزانی که در مدارس حضور دارند تقریباً  از ماسک استفاده می‌کنند.

درحالیکه اخبار از استقبال ۱۰ درصدی دانش آموزان تهرانی برای حضور در مدارس خبر می‌دهند اما معاون آموزشی اداره‌ی کل آموزش وپرورش استان به مرور گفت: طی دو هفته‌ی گذشته ۳۵  تا ۴۰ درصد دانش آموزان گیلانی در مدارس حضور پیدا کردند. با توجه به اینکه  ۹۷ درصد مدارس استان از شرایط لازم برای ارایه آموزشهای حضوری برخوردارند و ۹۸ درصد مدیران و معلمین نیز در مدارس حضور دارند.

«جابر اخلاقی »با ارایه‌ی آماری از دوهفته‌ی اول بازگشایی مدارس افزود: دراین مدت ۳۲ درصد آموزشهای تحصیلی، حضوری و ۶۸ درصد غیرحضوری و از طریق فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. درعین حال ۳۸ درصد آموزشهای غیر حضوری از طریق اپلکیشن شاد، ۴۴ درصد شبکه‌ی آموزش و ۱۸ درصد توسط سایر فضاهای مجازی موجود به دانش آموزان ارایه شده است.

معاون آموزشی استان افزود: حضور دانش آموزان در برخی از شهرها و روستاهای استان نسبت به شهر رشت بیشتر بود. این مساله از این جهت بوده که امکانات آموزشی هوشمند و دسترسی به فضای مجازی برای دانش آموزان شهر رشت و برخی شهرهای دیگر استان فراهم بود و آن دسته ازدانش اموزانی که در مدارس حضور پیدا کردند به دلیل فراهم نبودن شرایط دریافت آموزشهای غیر حضوری چه درمنزل و چه در مدارس بوده است.

وی ادامه داد: با درنظر گرفتن آمارهای موجود از استقبال حضوری دانش آموزان در مدارس، تا زمانیکه وزرات آموزش و پرورش نسبت به برگزاری اجباری کلاسهای درس با توجه به شدت شیوع کرونا ویروس تاکید نداشته باشد، حضور دانش آموزان اجباری نخواهد بود و آموزشها به طرق مختلف چه حضوری و چه مجازی ارایه می‎شود. طبق دستور العمل های ستاد مدیریت کرونای استان، انتخاب حضوری وغیرحضوری دانش آموزان برعهده‌ی خانواده های گذاشته شده است و مدارس نیز می‌توانند آموزشهای خود را شناور ارایه کنند.

اخلاقی از بارگذاری محتوای درسی بروی تلفن ثابت ۲۰۲۵ در کل استان خبر داد و گفت: دروس آموزشی از روز شنبه دراین شبکه‌ آموزشی تلفنی بارگذاری شده است.

گفتنی است ۳۶۸۴۴۰ هزاردانش آموز گیلانی در ۳۸۲۷ مدرسه و ۱۸۵۹۶ کلاس درس سال تحصیلی جدید را شروع کردند. طبق آمارهای ارایه شده از آموزش و پرورش گیلان حدود ۴۵ درصد دانش آموزان گیلانی به گوشی هوشمند و فضای مجازی دسترسی ندارند.