آیا شورای شهر امروز شهردار را انتخاب خواهد کرد؟

کلانشهر _ گروه سیاسی: اگرچه به نظر می‌رسید امیرحسین علوی و محمد احمدی، دو گزینه‌ی نهایی برای تصدی شهرداری رشت باشند اما اکنون به نظر می‌رسد پای گزینه‌های دیگری هم در میان است.

علی اوسط‌مقدم، رضا ساغری و سیدعیسی مهدوی سایر گزینه‌هایی هستند که به نظر می‌رسد اعضای شورا با آن‌ها نیز مذاکراتی کرده‌اند.

اگر تمام احتمالات با انتخاب علوی به پایان برسد شورای پنجم دومین عضو علی‌البدلش را به صحن ساختمان شهرداری فرا خواهد خواند و فرانک پیشه‌گر، عضو علی‌البدل دوم شورای شهر پس از آمدن بهراد ذاکری به عنوان دومین تغییر شورا به صحن خواهد آمد.

جلسه‌ی انتخاب شهردار امروز درحالی برگزار می‌شود که هنوز ابهام خبرهای چند روز گذشته برطرف نشده است و معلوم نیست آیا حاج‌محمدی می‌تواند مدعی بازگشت به رشت باشد یا خیر.
از سوی دیگر لغو انتصابات حاج‌محمدی و خبر کوتاه روابط عمومی شهرداری در این باره موضوعی است که هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛
خبر کوتاه روابط عمومی شهرداری مبنی بر لغو احکامی که حاج‌محمدی صادر کرده بود، درحالی منتشر شد که بسیاری معتقدند به فرایند قانونی انتصابات ایرادی وارد نیست و طیف مخالفان حاج‌محمدی در شورا پشت این تصمیم ناگهانی ایستاده‌اند.
کلانشهر در پیگیری‌های خود متوجه شد لغو احکام جدید و بازگشت افراد قبلی به مسئولیت‌های خود نیز با ابهام روبه‌روست و دست کم دو نفر ابلاغ جدید گرفته‌اند؛ یعنی منصوبان حاج‌محمدی به بهانه‌ی طی نشدن فرایندهای قانونی کنار گذاشته شده‌اند اما نه تنها افراد قبلی بر سر کار نیامده‌اند بلکه با لابی شورا افراد جدیدی از سرپرست شهرداری ابلاغ دریافت کرده‌اند.
مسئله‌ای که به وضوح نشان می‌دهد در الاکلنگ شهرداری و شورا آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد تامین شدن منافع فردی، گروهی و غیرجمعی بدون‌ نگاه به منافع شهر است.
آنطور که پیداست بسیاری در داخل و خارج شهرداری، از سردرگمی این نهاد شهری سود می‌برند و شورانشینان نیز بدشان نمی‌آید از دیگ شِکری که درحال جوشیدن است آب‌نباتی هم نصیب آنان شود.
باید به انتظار نشست و دید از جلسه‌ی امروز غروب شهرداری برای شهر بازی‌خورده‌ی رشت بیرون خواهد آمد یا خیر.