رئیس شورا در گیرودار دو تصمیم

قول های متضاد احمد رمضانپور


۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۸:۳۳ | کد خبر: ۹۲۶۳ چاپ
قول های متضاد احمد رمضانپور

کلانشهر: گروه سیاسی - گویا انتشار نامه‌ای (منتشر شده در رشت‌بان) از توافق‌ اعضای شورای شهر برای انتخاب امیرحسین علوی به عنوان شهردار، قسمت بعدی از انیمیشنی است که این روزها در شورای شهر پخش می‌شود. نامه‌ای که به نظر می‌رسد مربوط به پیش از استیضاح ناصر حاج‌محمدی است و شش نفر از اعضا آن را امضا کرده و متعهد شده‌اند بلافاصله پس از عزل حاج‌محمدی، امیرحسین علوی را بر مسند شهرداری رشت بنشانند.

ماجرای این نامه وقتی جالب توجه می‌شود که نطق اخیر احمد رمضانپور نرگسی را در کنار مفاد این نامه قرار دهیم؛ اگرچه رمضانپور در این نامه متعهد شده است که امیرحسین علوی را به عنوان شهردار بعدی به رسمیت بشناسد، اما در صحن شورا از قولش به رضا رسولی خبر داده و گزینه‌ی مورد حمایت خود را محمد احمدی عنوان کرده است.

آقای رمضانپور درحالی باد به غبغب انداخته و از ثبات قول‌هایش سخن گفته است که این شواهد نشان می‌دهند او خلف وعده کرده است و برخلاف گفته‌ی خودش اول با گروه حامیان علوی هم‌پیاله شده تا کرسی ریاست شورایی‌اش را به دست آورد و سپس با کوچ به زمین رضا رسولی، سید محمد احمدی را به عنوان گزینه‌ی شهرداری به رسمیت شناخته است.

در همین راستا، در جلسه‌ی پیشین شورا نیز احمد رمضانپور ضمن تاکید بر انتخاب احمدی، خطاب به رسانه‌ها گفت: آقای احمدی گزینه‌ی من و آقای رسولی است. این در حالی است که هفته‌ی گذشته بهراد ذاکری از دخالت برخی مدیران در پروسه‌ی انتخاب شهردار سخن گفت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سه تن از اعضای شورا در آستانه‌ی استعفا از شورای شهر قرار دارند و این درحالی است که ریاست رمضانپور و مدیریت او برای شورا می‌تواند با این اقدامات دو پهلو آخرین تیر را بر پیکر شورای پنجم وارد کند.