افزایش طمع شکارچیان در ایام نزدیک  شدن به پایان مهلت مجوز شکار

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت مجوز شکار و با توجه به تجربیات قبلی در این زمان طمع بعضی شکارچیان بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، لطیف جواهردشتی در جلسه محیط زیست سیاهکل گفت: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل چهار متخلف شکار با دو قبضه اسلحه مجاز ( بدون دریافت پروانه شکار ) و دو قبضه اسلحه غیرمجاز در شکارگاه های این شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت مجوز شکار و با توجه به تجربیات قبلی در این زمان طمع بعضی شکارچیان بیشتر می‌شود.

جواهر دشتی با بیان اینکه وضعیت خوب آب و هوایی پایان هفته و همچنین وجود زیستگاههای مناسب در حوزه این شهرستان حضور شکارچیان را دوچندان می‌کند، خاطرنشان کرد:یگان حفاظت این اداره با گشت‌های شبانه روزی و با حضور در مناطق تحت حفاظت خود موفق به دستگیری چهار متخلف شکار شدند که دارای دو قبضه اسلحه مجاز، بدون تحصیل پروانه شکار  و دو قبضه اسلحه غیر مجاز بودند ( سه قبضه تک لول و یک قبضه دولول ) ولی با توجه به اقدام بهنگام نیروهای یگان شکار صورت نگرفت . 

وی افزود: متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده روانه مراجع قضایی شدند.

جواهردشتی ضمن تشکر از همه مردم و علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش که در این زمینه با محیط زیست همکاری بسیار موثری دارند از تمام شکارچیان درخواست کرد طبق قوانین و ضوابط تعریف شده و دستورالعمل های موجود نسبت به شکار اقدام کنند.