فرماندار شهرستان بندر انزلی طی ابلاغیه ای به دستگاه ها و متولیان گردشگری اعلام کرد :به منظور پیشگیری از شیوع کرونا نسبت به تعطیلی اماکن تفریحی، توریستی و ورودی سواحل تا اطلاع ثانوی اقدام کنند.

تفرجگاه های بندرانزلی تا اطلاع ثانوی تعطیل است

کلانشهر: اسماعیل میرغضنفری در این ابلاغیه که سه شنبه به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد،  تصریح کرد : متاسفانه در پی تشدید بیماری کووید ۱۹ و افزایش مسافرت و حضور گردشگران در شهرستان انزلی به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از هرگونه دغدغه های احتمالی باید از امروز  ۱۵ مهر ۱۳۹۹ تا اطلاع ثانوی تمامی پارکها، مکانهای گردشگری، توریستی و ورودی سواحل با رعایت موازین قانونی مسدود شود.

وی عنوان کرد : شهرستان بندرانزلی همواره میزبان مردم ایران بوده ولی با توجه به شرایط قرمز کرونا به منظور سلامت مردم انزلی و مسافران اکنون سفر به صلاح نیست.

بندرانزلی از مراکز مهم گردشگری در شمال کشور و استان گیلان محسوب می شود و در ایام تابستان و نوروز و تعطیلات با ورود شمار زیادی از مسافران به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و تفرجگاه های این شهرستان مواجه است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیش از ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد. تالاب انزلی، بوستان ساحلی بلوار، حافظیه بندرانزلی، پل های تاریخی غازیان و انزلی، موزه نظامی یا کاخ میان پشته، ساختمان تاریخی دادگستری و بنای تاریخی بانک ملی، موج شکن و مناره مسجد قائمیه از جمله دیدنی های انزلی است.

طرح های سالم سازی دریا و قایق سواری نیز از دیگر جاذبه های گردشگری بندرانزلی است.

منطقه آزاد انزلی و تفریحات دریایی و ساحلی و بازارهای متعدد برخی از عوامل جذب گردشگر به این شهرستان زیبای ساحلی است.


ایرنا