کشف ۱۳۳ قلم شیء عتیقه در لاهیجان


۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۲۳:۳۱ | کد خبر: ۹۴۷۳ چاپ

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۳۳ قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

کشف ۱۳۳ قلم شیء عتیقه در لاهیجان

کلانشهر: سردار "عزیزاله ملکی" در ارتباط با این پرونده گفت: با کسب خبری مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه توسط فردی در شهرستان لاهیجان بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در شهر لاهیجان شناسایی کردند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف ۱۳۳ قلم شیء عتیقه از جمله یک کوزه سفالی، ۳ عدد سرنیزه٬ ۲ پایه سفالی، ۲ ظرف مفرغ، ۸ مورد زیور آلات مفرغ، ۷ عدد کهربا و ۱۱۰مهره در بازرسی از این مکان تصریح کرد: متهم ۳۴ ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

وی ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و باستانی گفت: این اشیاء نشان دهنده فرهنگ و گذشته تاریخی کشور و میراثی برای آیندگان است که پلیس با قاطعیت دست سودجویان را از دست درازی به آن کوتاه می‌کند.


ایرنا