مشاور ترامپ ایران را بزرگترین حامی تروریسم دولتی خواند / معاون بایدن: خروج از توافق هسته ای با ایران وضعیت ما را ناامن کرده است

کلانشهر: مناظره‌ی معاونین دونالد ترامپ و جو بایدن در راستای انتخابات ریایت جمهوری آمریکا، نکات قابل توجهی دارد؛ کامالا هریس، معاون جو بایدن گفت: او (ترامپ) از توافق‌ها خارج شده است. به توافق هسته‌ای ایران نگاه کنید که ما را در موقعیتی ناامن‌تر قرار داده چون آنها دارند چیزهایی را تقویت می‌کنند که ممکن است به ایجاد یک زرادخانه هسته‌ای مهم ختم شود.

مردم! ما همراه با دوستان و متحدانمان داخل آن توافق بودیم و به خاطر رویکرد یکجانبه دونالد ترامپ در سیاست خارجی و انزواگرایی‌اش، او ما را از این توافق خارج کرده و در موقعیت ناامن‌تر قرار داد.

چیزی که همیشه علاوه بر ارتش فوق‌العاده ما جزئی از قدرتمان بوده این بوده که ما به حرفمان پایبند می‌مانیم ولی دونالد ترامپ این را نمی‌فهمد. چون نمی‌داند صادق بودن یعنی چه.

مایک پنس نیز در جواب سخنان او عنوان کرد: شما از ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران صحبت می‌کنید؛ همان توافقی که، دولت قبلی به موجب آن ۱.۸ میلیارد دلار پول به اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی انتقال داد. رئیس‌جمهور ترامپ ما را از آن توافق خارج کرد و وقتی قاسم سلیمانی داشت برای صدمه زدن به آمریکایی‌ها به بغداد سفر می‌کرد او را حذف کرد. آمریکا اکنون امن‌تر است و متحدانمان هم امن‌ترند.

سپس کامالا هریس افزود: به مساله [سردار] سلیمانی اشاره کردید. بعد از حمله به سلیمانی، حمله متقابلی از سوی ایران به نظامیان ما در عراق انجام شد و آنها به ضربه مغزی مبتلا شدند. می‌دانید دونالد ترامپ این مسئله را چطور رفع و رجوع کرد؟ گفت آنها سردرد گرفته‌اند!/ فارس